"Iver ne pada daleko od klade“ je narodna poslovica koja je bila podsticaj da Stevanović izloži u Galeriji `73 odbačeni materijal koji nastaje prilikom slikanja (ili vajanja), kao i samu ideju koja prethodi vizualizaciji iver – slike. Po rečima umetnika „iver slika pojavljuje se istog trenutka dok slikar slika (misleći da je njegova ulog a stvaralačka), taloži ili skida slojeve, slojeve boje na platno (sa platna), misleći da su platno i boje (po sebi) bezoblični materijal; baš kao što se iver skulptura pojavljuje u samome trenutku dok skulptor skida slojeve (iver)sa klade, misleći da je klada bezoblična masa.“
Todor Stevanović rođen je 9. marta 1937. u Zalužnju. Završio studije slikarstva (1963) u klasi Đorđa Andrejevića Kuna i magistrirao (1967) kod Nedeljka Gvozdenovića na Akademiji likovnih umetnosti u Beogradu. Osim slikarstvom, bavi se crtežom, grafikom, filmom, keramikom, mozaikom, alternativama slobodnog medija, likovnom kritikom, teorijom umetnosti, filozofijom i književnošću. Član je ULUS-a i UKS-a. Redovno izlaže samostalno od 1956. i učestvuje na likovnim smotrama kod nas i u inostranstvu. Bio je predstavnik Jugoslavije na Venecijanskom bijenalu 1999. godine. NJegova dela se čuvaju i izlažu u Narodnom muzeju, Muzeju savremene umetnosti i Muzeju grada Beograda, u mnogim muzejsko-galerijskim ustanovama u nekadašnjoj Jugoslaviji, kao i u Engleskoj, Danskoj, Holandiji, Belgiji, Španiji, na Kanarskim ostrvima, u Australiji, Južnoj Americi, Sjedinjenim Američkim Državama, Kanadi, Austriji, Švedskoj, Rusiji itd. Podaci o njemu nalaze se i u Britanskoj enciklopediji i u internacionalnom Art adresaru Who’s Who, 1987-1988. Dopisni član SANU od 2003. godine. Nominovan za KUOTO nagradu za 2010. godinu, za oblast: umetnost i filozofija. Redovni član SANU od 2012. godine.
objavljeno20.03.2017.