MSUV NA CETINJU:
MEMORIJA NASILJA I SNOVI O BUDUĆNOSTI 1914-1918 / 2014
1. JUL - 1. AVGUST 2015.
Memorija nasilja i snovi o budućnosti - Cetinje
Produkcija: Goethe-Institut Belgrad, L’Institut français de Serbie, Muzej savremene umetnosti Vojvodine
Koprodukcija: Narodni muzej Crne Gore,
Novice Cerovica bb, Cetinje
Kustoskinja: Sanja Kojić Mladenov
Podrška: Francusko-nemački fond (Elysée Fund)
Trajanje izložbe: 1. jul - 1. avgust 2015.
Učesnici: Igor Antić (RS-FR), Igor Bošnjak (BA), diSTRUKTURA (RS) - Barbara Barbi Marković (RS-AT), Robert Jankuloski (MK), Jelena Jureša (RS-BE), Thomas Köner (DE-FR), Nebojša Lazić (RS-US), Marianne Marić (FR), Anuk Miladinović (CH-DE), Radenko Milak (BA), Vessna Perunovich (RS-CA), Magali Sanheira (FR), Selman Trtovac (RS), Lazar Pejović (MNE) i Pavle Pejović (MNE).
Francuski institut u Srbiji i Goethe-Institut u Beogradu, u saradnji sa MSUV-om, pokrenuli su projekat Memorija nasilja i snovi o budućnosti, posvećen obeležavanju stogodišnjice 1. svetskog rata, sećanju na turbulentne i nasilne društveno-političke prilike, na lične traume, migracije i snove, kroz savremeni i umetnički kontekst. Projekat Memorija nasilja i snovi o budućnosti okuplja umetnike i umetnice iz Evrope koji kao polazište koriste 100 godina evropske istorije, bez vraćanja na "staru raspravu" o nacionalizmu, imperijalizmu i pitanju ko je kriv. Svojim istraživanjima ukrštaju različite dimenzije, pristupe i pitanja, prošlost i sadašnjost, odnose između centara i periferija, aspekte kretanja/putovanja, migracije i egzila, kao i nove standarde u komunikaciji u savremenim lokalnim, regionalnim i evropskim dimenzijama, u vremenima u kojima je neophodno ispitivanje konstelacija i ideologija iz prošlosti zbog izgradnje položaja u multipolarnom svetu. Kroz kolektivnu umetničku praksu, van nacionalnih granica, prošlosti ili sadašnjosti, i van mentalnih stega, umetnici iz različitih mesta i konteksta imaju priliku da istraže i kreiraju nove standarde međusobnog priznavanja, uvažavanja razlika, umrežavanja i strategija protiv trajne degradacije znanja i kulturnog rada.