Za ovu priliku možete poneti svoje majice za "firmiranje"!
Maja Gecić je primenjena umetnica – dizajner tekstila i pedagog, predavač na visokoj tekstilnoj školi – DTM u Beogradu. Pitajući se za šta obučava buduće tekstilce u zemlji bez proizvodnje ušla je u istraživanje koje je dovelo do desne obale Dunava u prestonici, do kompleksa nekadašnjeg Beogradskog vunarskog kombinata (BVK). Ceo taj industrijski lokalitet čiji razvoj je diktirao razvoj samog grada danas izgleda napušteno i sablasno. Sablasno je odsustvo ljudi koji su tu do skoro radili kao i zatiranje tragova njihovog značaja i stvaranja. U slučaju nasilne, brzinske tranzicije ne pričamo samo o odnosu prema industrijskom nasleđu nego i prema živim ljudima koji sada kao nezaposlena lica ili siromašni penzioneri svaki dan gledaju pejzaže nekadašnjeg razvoja.
…
Unoseći ovu temu u javni prostor galerije autorka tvrdi da kao profesionalac koji dobro poznaje i posvećeno radi svoj posao ima puno pravo na tekovine nasilno urušenog razvoja narečene industrijske grane. Stihijske rasprodaje i sumnjiva mešetarenja materijalnim resursima doskorašnjih proizvodnji brišu nagomilana znanja, umeća, postignuća kao i identitete proizvođača i potrošača. Na nama je da shvatimo da je ta vrsta divljaštva nasilni upad i u naše intimne svetove… (delovi iz uvodnog teksta Marije Radoš).
Maja Gecić (1974, Beograd) Na odseku Dizajn tekstila FPUD u Beogradu diplomirala je 1998. godine. Magistrirala je 2006. godine na Univerzitetu umetnosti i dizajna (Odsek umetnost i dizajn tekstila) u Helsinkiju (Finska), gde je po završetku studija jedno vreme i radila kao predavač. Od 1999. godine je član ULUPUDS-a, u statusu samostalnog umetnika je do 2012. godine, od kada je predavač na Visokoj tekstilinoj školi – DTM u Beogradu.
Nagrađivana je više puta od strane ULUPUDS-a i dobitnik je Marianne Kor nagrade kao učesnik Fiberart International 2016. Imala je nekoliko samostalnih izložbi u zemlji i regionu, a izlagala je i na preko 60 grupnih postavki u Srbiji i inostrastvu. Umetnička dela nalaze joj se u privatnim kolekcijama u Evropi (Belgija, Finska, Litvanija...), u javnom prostoru umetničke kolekcije u mestu Fiskars (Finska), kao i u umetničkoj kolekciji ambasade SAD u Beogradu.