Svojim doktorskim umetničkim projektom Gestualni ritam tačke, Isidora Fićović, kroz realno izvedene likovne forme, predstavlja simbole gradova (Istanbul, Linc, Hirošima, Beograd), prikazuje video rad Kružni Pokreti Tačke / Circular Movements of Dot, kao i arhivski materijal (fotografije, sveske sa crtežima iz perioda putovanja kroz navedene gradove, suvenire, knjige, itd).
Na otvaranju, uz muziku/ritam kultura predstavljenih gradova, Isidora Fićović izvešće performans Gestualni ritam tačke.
Na fotografijama prikazana je Itsukushima Shrine na Miyajima ostrvu Hiroshima prefekture, koju je Isidora Fićović posetila i gde je kroz komunikaciju sa studentima Hiroshima Kokusai Gakuin University, dobila odgovore na pitanje: ''Koji je simbol Hiroshime?''
Naoki Lida odgovorio je, na primer, da je to Miyajima - mesto koje je poznato po Itsukushima svetilištu i Torii kapiji u moru, što umetnica uzima kao motiv simbola Hiroshime za predstavljanje na njenoj slici (pored toga simbol je i Atomic Bomb Dome, za koji je urađen crtež).
Izložba će trajati do 27. jula 2020. godine.
Svaka tačka je novi početak
Tema doktorskog umetničkog projekta Gestualni ritam tačke – u likovnim predstavama personalizovanih prostora gradova – multimedijalna izložba, odnosi se na promišljanje i izvođenje umetničke poetike i tehnike, na osnovu ličnog doživljaja autorkinog kretanja kroz različite gradove sveta. Primenom raznovrsnih metoda istraživanja u Istanbulu, Lincu, Hirošimi i Beogradu, gde se neko vreme profesionalno usavršavala na prestižnim umetničkim institucijama, umetnica pronalazi njihove specifične simbole i značajna mesta. Istraženi gradski sadržaji su predstavljeni na crtežima i slikama gestualnim ritmom tačke i deo su interdisciplinarne multimedijalne postavke.
Gestualni ritam tačke evocira kretanje, telesno-manuelno izvođenje rada, neguje estetiku pokreta tela ili ruke u igri likovnih elemenata: tačke, linije i boje; vraća čoveka na lepo i uzvišeno naglašavanjem kruga kao forme savršenstva i metafizike tačke kao vremenske dimenzije slike. Predstavljanje ličnih doživljaja gradskih prostora pomoću različite obojenosti i gustine tačaka ili krugova, bojom se karakteriše atmosfera, ljudi i arhitektura grada, a gustina tačaka kao apstraktna forma govori o intenzitetu dinamike gradskog života.
Doktorska izložba Isidore Fićović prikazuje raznovrsne ritmove, koji metaforički označavaju kulturu života ovih gradova, savremenog ili tradicionalnog, dok doslovno imaju značenja muzike i plesa specifičnih za odabrani grad. Gestualni ritam tačke – u likovnim predstavama personalizovanih prostora gradova – multimedijalna izložba, podstiče na likovna i filozfska razmatranja tačke, koja na japanskom, turskom, srpskom i nemačkom jeziku imaju isto značenje „svaka tačka je novi početak“, različitog zvučnog ritma izgovaranja.
Olivera Erić i Isidora Fićović
Isidora Fićović 1977. Kraljevo
isidoravisualart
www.isidoraficovic.net
isidoraficovic15@hotmail.com
Obrazovanje
2020 - Doktorske studije, Fakultet likovnih umetnosti, Beograd, Srbija
2016 - Master diploma Interfejs Kulture, Univerzitet umetnosti u Lincu, Austrija
2015 - 2016 - Student u razmeni na IAMAS-u (Institute of Advanced Media Arts and Sciences), Ogaki, Japan
2013 - 2014 - Erasmus razmena, Bilgi Univerzitet, Istanbul, Turska
2007 - Diploma magistra slikarstva, Fakultet likovnih umetnosti, Beograd, Srbija
2001 - Diploma akademskog slikara (BA/MA), Fakultet likovnih umetnosti, Beograd, Srbija
Selektovane samostalne izložbe
2020 - Svaka tačka je novi početak, Prodajna galerija „Beograd“ i Galerija FLU, Beograd, Srbija
2019 - Vreme i prostor: tačka, linija, krug, trougao, kvadrat, CZK Despotovac; CZK Kovin, Srbija
2018 - Preplet. Zmaj, Nebo i Zemlja. Lucida galerija, Beograd; CZK Sopot; KCK Kruševac, Srbija
2016 - Suncokret, Asimo i mačka, KC Ribnica, Kraljevo, Srbija
2015 - Svetlost putuje brže do nas od zvuka, sa performansom „Data Auditorio“ Daiči Misave, AU galerija, Beč, Austrija
2011 - Šta je savremeno, Magacin u organizaciji Doma omladine, Beograd, Srbija
Selektovane grupne izložbe
2018 - Vreme je ljubav 11 [Show 1], kustos: Kisito Asangni, Malta (Lily Agius Gallery, Sliema); Centar savremene umetnosti u Glazgovu (CCA Glasgow – UK)
2017 - Povratak u sadašnjost, U10 galerija, Beograd, Srbija
2016 - Interaktivna Umetnost u Raumšifu, deo programa Radikalni Atomi festivala Ars Elektronika, Linc, Austrija
2015 - Vreme je ljubav 8, kustos: Kisito Asangni, Pariz (Sobering Galerie), Tetouan (National Institute of Fine Arts), Španija (Sala Rekalde Bilbao), Amsterdam (A LAB), Tirana (Zeta Art Center& Gallery), San Dijego (Expressive Arts Institute), Jokohama (SAKURA WORKS)
2015 - Nenačinjeni Displeji, Vila Manin, Film Forum Udine, Italija
2013 - Metafore, kustos: Enrike Tomas, nomadenetappe - Umetnost i Teorija, Linc, Austrija
Selektovani festivali i bijenala
2019 - Trijenale proširenih medija, Cvijeta Zuzorić, Beograd, Srbija
2016 - Festival S.U.T.R.A, Muzej nauke i tehnike, Beograd, Srbija
2016 - Interfejs menja kulture (Wrong), Novo Bijenale digitalnih umetnosti, Španija, Internet
2015 - Interfejs Kultura (POST POST), Ars Elektronika festival (POST CITY), Linc, Austrija
2013 - Interfejs Kultura (Use at your own risk), Ars Elektronika festival (TOTAL RECALL,
The Evolution of Memory), Linc, Austrija
2012 - Peta edicija bijenala mladih umetnika (Overlapping Biennial), Bukurešt, Rumunija
Selektovane umetničke rezidencije
2018 - Umetnička rezidencija u Parizu (Cité internationale des arts), Francuska
2011 - Internacionalni studio i kustoski program (ISCP), NJujork, SAD
2010 - Dan i Lija Peržovski, klasa proširenog crteža, Internacionalna letnja akademija likovnih umetnosti, u Salzburgu, Austrija
2006 - Platforma Garanti Centar savremene umetnosti (Backyard Residencies), Istanbul, Turska
Nagrade
2017 - Nagrada za sliku Rotari kluba, Beograd, Srbija
2012 - Nagrada za sliku Rotari kluba, Beograd, Srbija
2005 - Prva nagrada na video festivalu „Video tapeta“, Velenje, Slovenija