foto: Katarina Radović, TjaneSenegal, 2013
Ulazeći u samu fotografiju koju na živ, prisan i saosećajan način prenosi Katarina Radović, posmatrač ulazi u svet svakodnevice, u ženske prostore koji su vezani za potrebu za ulepšavanjem i u skromnijim životnim okolnostima. Jedna od velikih vrednosti fotografskog materijala Katarine Radović leži u tome što je ona jedna od retkih umetnika (bilo muških / bilo ženskih) koja uspeva da izbegne klopke „zapadnog pogleda“, toliko diskriminatornog i dominirajućeg, koji je otkrio obuzetost „belog“ Zapada (muškog) nad „crnom“ Afrikom (kao simbolički ženskog). Serija od osamnaest fotografija pod nazivom „Kad prestaneš da me češljaš, prestaću da te mrzim“ ušla je u fond Muzeja afričke umetnosti 2015. godine nakon Konkursa za otkup savremenih umetničkih dela koji je za navedenu godinu raspisalo Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije. Fotografije Katarine Radović su tako upotpunile i obogatile foto-arhivu Muzeja i omogućile dalji stručni rad na obradi teme „ženskih prostora“ kada se posmatraju u jednoj trans-kulturalnoj perspektivi. (iz teksta Ivane Vojt)
www.katarinaradovic.jimdo.com
objavljeno27.06.2016.