Crteže, beleške i komentare, predstavljene pojedinačno, ili češće  kolažirane i grupisane tako da se nadovezuju jedni na druge, autor je  koncepcijski organizovao u dve celine. Jedna celina otkriva bogatstvo  sveta flore i faune, ali istovremeno i autorovu opčinjenost prirodom i  velikim čudima u malim svetovima (A. Palavestra), asocijativnim i  imaginativnim potencijalom prirode, sposobnošću da autor (i posmatrač)  poznato i uobičajeno vide na jedan nov i drugačiji  način. U okviru svog  profesionalnog i pedagoškog rada Palavestra prisustvuje  sednicama/odborima/komisijama gde je razvio naviku da svoju  koncentraciju pojačava sopstvenim crtačkim tvorevinama, čija ekspresija  neretko otkriva atmosferu stručnog skupa, što na izložbi predstavlja  drugu problemsku celinu. 
Crteže odlikuje minucioznost u prikazivanju detalja, lakoća linije i  svež kolorit koji autor postiže na nekim radovima i neuobičajenim  sredstvima za bojenje; npr. koristi čak i suptilni pigment kafe umesto  klasične boje. 
Inspirisan tzv. kabinetima retkosti, simboličan naslov izložbe nastao je  spojem dve reči koje združene u značenju otvaraju nove mogućnosti  viđenja i čitanja predstavljenog. Herbarijum je botanička zbirka, dok je  kuriozitet retkost, osobenost, neobičnost, pa možemo zaključiti da je  ova izložba vođena radoznalošću arheologa koji sondira stvarnost i  kolekcionarskim impulsom stvara zbirke neobičnih, hibridnih, nadrealnih i  retkih biljnih i životinjskih primeraka sačuvanih u ovim crtežima.
„Ti crteži i zapisi, iskreni i posvećeni, ali naivni i anahroni u  naučnom pogledu, nužno podsećaju na prirodnjačke i putopisne zabeleške  proteklih vekova, kao i na drevne kabinete kurioziteta. Otud i naslov  izložbe“ (iz teksta Aleksandra Palavestre).
Aleksandar Palavestra (1956. Beograd) diplomske i postdiplomske studije  završio na Filozofskom fakultetu u Beogradu, na odeljenju za Arheologiju  gde je i doktorirao 1991. godine. Bavi se teorijom i istorijom  arheologije, praistorijskom arheologijom, heraldikom i ilustracijom.  Autor je ilustracija za Politikin Zabavnik, kao i brojne naslovne strane  knjiga i časopisa. Jedan je od autora  heraldičke i likovne  rekonstrukcije grbova u knjizi Rodoslovne tablice i grbovi srpskih  dinastija i vlastele, kao i više teritorijalnih i korporativnih grbova.  Dobitnik nekoliko nagrada: za knjigu i izložbu Magija ćilibara (2006, sa  Verom Krstić) godišnja nagrada Nacionalnog komiteta IKOM-a i nagrada  Mihailo Valtrović Muzejskog društva Srbije. Za ilustracije knjige O  ognjopardu - ogled iz kriptozoologije nagrada Neven 2004. godine.  Redovni profesor na Filozofskom fakultetu u Beogradu.
