Mrtva priroda kao motiv je postojala od početka ljudskog veka, od prvih pećinskih crteža do verovatno vrhunca u slikama malih holandskih majstora.
Kada priprema grafičku ploču, Vesna na njoj radi sve dotle dok ne postigne da ona u željenoj meri u njoj izazove svest o prostoru, ili koji obuhvata. Pokušava da ona svojim oblikom asocira na viđeno u prirodi. Nikada ispred sebe ne postalja mrtvu prirodu, već samo koristi ono što se već desilo na stolu. Naravno, sa malim korekcijama da bi se sve uklopilo u dobru likovnu celinu. Raduju je naročito čudni oblici flaša, čaša i cveće, nebitno koje vrste i porekla.
Posmatrajući je sve ove godine kako stvara, primećujem sazrevanje kao umetnika i istovremeno osobađanje. U početku su to bile flaše, a onda polako počela da se “osobađa”. Zahvaljujući tome što je obrazovani slikar, brzo se oslobodila stega klasične grafičke osnove dnosa crno-bela i unela u svoj rad-ŽIVOT.
Napustivši crnu boju kao osnovu, gradi živopisne, koloristički bogate grafičke listove.
Puštajući mašti na volju, Vesna svoje mrtve prirode više ne postavlja na sto, kao u početku, one izlaze u prostor i nastaju bajkovite priče koje su mnogo više od obične mrtve prirode...
Još Aristotel je smatrao da je priroda energija, i da je svet u večitom nastajanju i nestajanju. Mislio je da čovek umetnošću samo produžava delovanje prirode. Kao i priroda, i on oblikuje materiju, i kao i ona, od nje svtara uvek nove oblike. Zato je govorio da su priroda i umetnost glavne pokretačke sile sveta. Bio je u pravu, jer ni priroda ni umetnost ne prenose racionalno saznanje o svetu, nego samo dožživljaj o njemu.
Emilija Stojanović