Umetnik

Irina Subotić (1941)

Prati umetnika

Pretraga

Atila Kapitanj

Čista pozadina plakata, na kojoj dominira jedna megalizovana forma bazirana na fotografiji ili njenoj manipulaciji, i minimalne grafičke i slovne intervencije – sve to ima višestruko značenje koje mladi novosadski grafički dizajner Atila Kapitanj crpe najčešće iz literarnih i pozorišnih izvora kojima su njegovi plakati uglavnom i namenjeni. On je gotovo sve svoje kreativne sposobnosti usmerio na taj vid komunikacije i u tome dosegao izvanredne rezultate koji se nadovezuju na bogatu i čistu tradiciju novosadske škole plakata, započetu radovima Ferenca Baratha i Branislava Dobanovačkog.


Vizuelna jednostavnost Atilinih plakata u potpunoj je suprotnosti sa dubinom smisla i poruke koju oni nose, i u tome očevidno leži njihova ne samo privlačnost, već i snaga, ubedljivosat i vrednost. 


Krećući se sasvim jasnim i brzim hodom ka najvišim postoljima naše umetnosti plakata  danas, Atila Kapitanj čuva svoj uzdržani vizuelni jezik, ne troši suvišne reči ni postupke ali i ne pravi nikakve ustupke nikome. Ostaje čedno svoj, ma koliko njegov likovni, dizajnerski jezik ima grube, teške, neprijatne, gotovo mučne  tonove. Na takve komentare – postoji samo jedan odgovor: život i istina o njemu nisu obojeni nežnom ružičastom, već krvavo crvenom bojom.


 

Irina Subotić