Bratislav Ljubišić (1942)

Likovna kritika Bratislava Ljubišića

Materija je svakako po pravilu u prvom planu kada se radi o skulpturama. Hoće li izbor materijala da odredi duhovno biće skulpture ili će biti u funkciji duhovnog obraćanja samog umetnika publici-pitanje je izbora. U slučaju Miroslava Prvulja radi se o drugom slučaju-izbor materijala kako bi se ironičnim slojem kazivanja istakla jedna dimenzija čoveka. Jeste: on je mesožder, ali i biljojed. Jeste i to: voli materijalna bogatstva i voli da ukrašava prostor oko sebe. S toga mladi umetnik (1979) Miroslav Prvulj vaja portrete ovce, svinje i petla ne da bi podvukao liniju idolopoklonstva – „i izbaci Gospod kip Zlatnog teleta i protera trgovce iz hrama“ – već da bi istakao mesožderstvo kod dvonogog predatora. Takođe gradi ornament od semenja kao i instalaciju od drveta koja predstavlja simulaciju zlatnih poluga. Ironija, prisutna ovde, mladog umetnika vezuje za profesore kod kojih je sticao određena znanja-životinje za Nikolu Vukosavljevića a instalacije za Zdravka Joksimovića. No, to ni u kom slučaju ne umanjuje spremnost na igru ovog umetnika, ne umanjuje prisustvo otvaranja skulpture, dajući joj dimenziju dela sa više značenja. U ostalom, potreba umetnosti se ne iscrpljuje u jediničnom toku, već u višeslojnosti je njena tajna. I to je primenjeno kod Miroslava Prvulja. Ovo je treća samostalna izložba i može se osetiti da je darovitost kod ovog umetnika šireg karaktera, da obuhvata nekolike dimenzije duhovnog prostora. S toga valja očekivati dalji razvoj kojem se, barem ne ja-teško mogu odrediti smernice.

Bratislav Ljubišić