Umetnik

Marina Nakićenović (1950)

Prati umetnika

Pretraga

Marina Nakićenović



Marina Nakićenović, srpska slikarka rođena 1950. godine, dobila je nagradu Francuskog kulturnog centra u Beogradu 1991, što joj je omogućilo da bude pozvana da učestvuje na Salonu mladih 1992. Njen dolazak u Pariz je otkrio izuzetnog umetnika, koji se ne može svstati u uobičajene kategorije.



Organizujući značajnu samostalnu izložbu Marine Nakićenović u proleće 1992. (Carre des Arts Parc floral) umetnički paviiljon nudi pariskoj publici priliku da otkrije šroke aspekte dela vrlo visokog kvaliteta, koja, čvrsto povezana sa istorijom slikarstva iskazuje istovremeno izoštren smisao za sadašnji trenutak.



Gipsani odlivak slavne Donatelove biste, izvrsno urađen, koji čini jednu od glavnih tema Nakićenovićeve, pobuđuje pitanja. U tome bi se mogao videti omaž florentinskom majstoru ali se zapaža da je ova simbolička glava uvek prevrnuta. Na ruševinama istorije kojom se snažno napaja Marina Nakićenović danas gradi lični likovni jezik, koji ne štedi ni Sezana ni Baltusa, ni američku apstrakciju da bi dostigao slike nabijene osećanjem.



Ove slike (simboli) nameću isti pristup koji se nedavno osetio u analizama Rolana Barta o uslovima književnog stvaranja njegovog vremena. „Biti avangarda, pisao je on, znači znati šta je mrtvo. Biti na začelju, znači to i dalje voleti.“ Marina Nakićenović zna odlično šta je mrtvo u slikarstvu, ali ona isto tako zna da izrazi da to još uvek voli.



Serija mrtvih priroda, na kojima se posebno prepoznaju reference Đorđonea i Karavađa, čini suštinu izložbe koja se otvara podsećanjem na druge značajne teme kod Marine Nakićenović „Kornar“ i „Portret Margaret Jursenar“.



Predgovor kataloga samostalne izložbe u Parizu 1992. godine

Galerija Carre des Arts


Datum objavljivanja: