Umetnik

Jasna Jelić Obradović (1973)

Prati umetnika

Pretraga

Slavko Mitić

Slikarski opus Slavka Mitića posmatran kroz prizmu prošlog vremena, dakle retrospektivno, nudi jedno sadržajno putovanje za poznavaoce njegovog dela i javlja se kao otkrovenje novim posmatračima.On je razvio svoj lični stil kroz figurativno slikarstvo nadrealnog karaktera, uz veštu primenu crteža, svedenu paletu boja, i kroz svojevrstan ritam, proporciju i harmoniju masa i oblika.

Njegovi “ Krajputaši “, prisutni od osamdesetih godina prošlog veka pa sve do kraja njegovog stvaralaštva, zazidani u čvrst segment slike, sazdani su od sputanih tela i likova seljaka, sa pticama koje na njima odmaraju i pojačavaju odjek njihove usamljenosti.

Slavkovi grupni portreti, lica razloženih u molekule, sa naglašenom anatomijom, i bezbroj virtuozno prikazanih faza pokreta, očitavaju duboku kontemplaciju, do pucanja sažete i nabijene energije.

Sjajan poznavalac mitologije Slavko Mitić kroz svoje dinamične kentaure favorizuje haotični antički nemir zaustavljen na platnu, u njegovoj omiljenoj formi tonda.Oni se kreću kroz gamu plavo-zelenih nijansi i široki asortiman oker i smeđih tonova.Celokupno njegovo delo, u kolorističkom smislu, obuhvata još i plavo-ljubičaste varijacije uz akcente crvene ili narandžaste, uvek u beskrajnom dijapazonu valera.Na kasnijim platnima kružnog oblika javlja se Dalijevsko oticanje forme sa asocijacijama na ljudsko bitisanje u kosmosu .Transformacija tela prikazuje neprestani vanvremenski tok nošen silom većom od čoveka, Biblijskim potopom.

Fantastičan crtač, majstor svetla i materijala, u omiljenoj tehnici ugljena na platnu odaje sav svoj rafinman u prikazima nadrealnog šumadijskog “zapisa”, koji niče i opstaje na nemirnom tlu.On nam govori o padu čoveka i njegovom ponovnom uzdizanju uz sveprisutnost anđela i zvuk zvona .Takvim sadržajima Slavko Mitić se nije odvajao od svojih srpskih korena niti od svog esencijalnog umetničkog opredeljenja za nadrelno bez mnogo naracije.

Sa elementima grotesknog Mitić se vedro i maestralno poigravao na svojim uljima na kojima je glavni odabrani motiv neo-barokna stolica, u svakoj novoj varijanti uvek ponovo originalna.
U poznoj fazi Mitićevog stvaralaštva, prirodno za evoluciju jednog zrelog umetnika, javlja se pročišćenje njegovog likovnog jezika i simbola, gde svaki deo kompozicije odiše likovnošću.Uvek prisutne figuralne forme pojednostavljene su i date u fragmentima gotovo apstraktnih elemenata.
Čist i jasan kolorit dat je u najboljim delima sa temom oštro izdvojenog isečka neba, srodno Magritu, ali na unikatan Mitićevski način.Nasuprot nebu egzistiraju njegova usamljena gnezda dok nas pero kojim nam sugeriše lakoću, vodi u njegov metafizički svet i poziva da i mi levitiramo u etru slike.

Tim krajnjim potpuno jednostavnim piktoralnim izrazom Slavko Mitić je završio svoj slikarski i životni put, ali je umetnost koju je on živeo ostala da traje delikatno, prefinjeno i nenametljivo zauvek prisutna među poštovaocima njegove ličnosti i dela.


Jasna Jelić Obradović
Datum objavljivanja: