Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Zamišljajući krizu

"Zamišljajući krizu", video radovi i eksperimentalni filmovi po izboru kustoskinje Junije Jang (Tajvan), do 23. avgusta, 2014. godine u Galeriji Podroom, KCB-a.

 



 


Sa razvojem civilizacije, menjamo se i mi. Proizvodi tehnološkog razvoja i stalno umnožavanje materijalnog, ne unose neizostavno i sreću u naše živote. Tokom života neprestano prolazimo kroz različite oblike krize, konstantno se suočavajući sa neočekivanim pretnjama, te ponekad podsvesno počinjemo da projektujemo sopstvenu smrt. Imaginacija kao izraz kreativnosti istovremeno ima ulogu savremenog memento mori i nečega što dekonstruiše postojeće estetike.

Teme kojima se umetnici iz Kolumbije, Izraela, Španije, Japana, Argentine, Finske, Rumunije, Francuske, Rusije i Nemačke u video radovima bave povezane su sa osećajem anksioznosti kada je reč o umetničkom stvaranju, društvenim sistemima umetnosti, odnosu društva prema pojedincu, njegovoj poziciji u medijima, religiji i najzad kada je reč o prirodi koja nas neprestano opominje na posledice permanentnog uništavanja.

Od konkretne, opipljive krize do one nevidljive, metafizičke, imaginarne, sve radove povezuju rubne estetike imaginarnog svršetka života.



Kustoskinja: Junia Jang, Tajvan





ALBERT MERINO (Španija)

Festival savremene umetnosti

20ʹ, 2011



Rad prikazuje nepostojeći, izmišljeni festival savremene umetnosti, koji iz pozicije umetnika govori o „krizi recepcije“ savremene umetnosti. Koristeći tehnike masovnih medija, festival je organizovan po ugledu na najpopularnije događaje.





ŠAHAR MARKUS (Izrael)

Kustos

4ʹ35ʹʹ, 2011



Snimljen u stilu holivudskog trejlera, video na pomalo groteskan način oslikava „profesionalni uspon“ jednog kustosa, skicirajući svet umetnosti u kojem baš on zauzima vrhovno mesto.





ROSINA BOSIO (Kolumbija)

Sveta lepota

6ʹ26ʹʹ, 2012



Ovo je treći u nizu video performansa umetnice iz Kolumbije, koja kroz šest različitih ženskih karaktera, preispituje zavodljivu moć slike, kao i samu poziciju žene u društvu i onoga što ona predstavlja, ideal lepote i morala.





ERNESTO POMBO, KIMENE KOSTA (Argentina)

Prolazna proslava

8ʹ20ʹʹ, 2013



Ovaj plesni video performas je trebalo da bude izveden na Antarktiku u okviru zvaničnog nacionalnog programa Argentine, a sve u cilju podizanja svesti od opasnosti koja preti konstantnim uništenjem prirode. Ovo je priča o samouništenju ljudske vrste, nadrelane žene, koja pokušava da poseduje sve oko sebe.





KIMO ALAKUNAS (Finska)

Mrav

24ʹ, 2010



Ovo je priča o čoveku koji previše radi i koji počinje da gubi smisao sopstvenog postojanja. Ispričana kroz pokrete savremenog plesa, na granici između stvarnosti i fantazije, postavlja pitanje ko je ustvari Mrav koji unosi pometnju?



 

HANES VARTIJANEN, PEKA VEIJKOLANEN  (Finska)

Smrt jednog insekta

7ʹ, 2010



U pomalo beživotnom, gradskom pejzažu, u kojem izgleda da je sve stalo, iznenada započinje ludački ples tokom kojeg se tek rođeni leptir sprema da umre. Video je snimljen delimično od sakupljenih mrtvih leptira, a delimično je reč o animaciji.





MIHAI GREKU, TIBO GLEZ (Rumunija, Francuska)

Glukoza

7ʹ, 2012



Ovaj kratki video govori o našem prostoru odnosno okruženju. Inspirisan načelom „neodređenosti“ kvantne teorije, film ukazuje na mesta fizičkih „nepravilnosti“: naime, neke površine su neočekivano probojne, dok su brojna bića i predmeti izokrenuti ili se nalaze na pogrešnom mestu...





MASAHIRO TSUTANI (Japan)

Između pravilnosti i nepravilnosti

7ʹ50ʹʹ, 2012



Da li se uvek ono što čujemo, vremenski poklapa sa našim očekivanjima? Naime, ne-linearni sistemi često ostaju bez objašnjenja. Masahiro Tsutani je muzičar koji eksperimentiše sa ' konvulzivnim " sinhronizovanim zvukom i slikom - između pravilnosti i nepravilnost predstavlja haotičan pogled na svet, koji se oglada u brzim promenama i kroz veoma intenzivnu muziku, pokušavajući da predstavi način na koji naš mozak funkcioniše obrađujući svet oko sebe.



Masahiro Tsutani improvizuje u dijalogu sa samim sobom, dočaravajući haotičan pogled na svet koji podseća na pucanje nervnih ćelija i grupisanje turbulentnih zvukova. Iz prirode nastaju svetlost i lepota oblika koji se kreću između pravilnosti i nepravilnosti. Zvuk i slika sa granularnom teksturom koje oslikavaju dubine mozga.





OLIVER PIRŠ (Nemačka)

Krv

3ʹ20ʹʹ, 2011



Krv je glavnna protagonistkinja sopstvene drame. Ona teče, prska i kaplje. Crvena boja je pomešana sa krvlju, natapa materijale dok ne prekrije ceo prostor.



Odavde do večnosti

40ʹ 2010



Odavde do večnosti bavi se temom smrti kroz istoriju filma, a umetnik sa dozom humora govori i o samoj ideji besmrtnosti spajajući neke od najupečatljivijih filmskih scena. Njegova „enciklopedija“ umiranja na filmu govori o kiču, eskapizmu i činjenici da od smrti ne možemo da pobegnemo.





PROVMYZA GROUP (Rusija)

Konfuzija

22ʹ, 2009



Galina Miznikova i Sergej Provorov, koji čine grupu Provmuza u radu istražuju neobičnu situaciju koja nastaje tokom jedne žurke. U prvi plan izbijaju čudna osećanja, od radoznalosti i straha, svega onoga što dovodi do neke vrste konfuzije. Konfuzija se na kraju fokusira na jedan prirodni objekat – žbun – za koji se nekada verovalo da je sam izvor opasnosti, ali i sam postaje žrtva konfuzije nakon pretprpljene agresivne volje mase.



Datum objavljivanja: 05.08.2014.