Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

XVI Beogradska mini - art scena

U Galeriji Singidunum, Knez Mihailova 40, u periodu od 15. decembra, 2009. do 10. januara, 2010. godine, održava se izložba "XVI Beogradska mini - art scena". Autori koncepcije izložbe: arh. Miodrag Šurjanac i istoričarka umetnosti Mirjana Bajić. Na izložbi učestvuje 155 umetnika svih grana vizuelnih umetnosti.

 


BEOGRADSKA MINI ART SCENA  2009/2010




Svaka nova izložba beogradske minijature potvđuje grozničavu aktivnost koja vlada kod izlagača posvećenih malom formatu. Intimnost malograđanskih enterijera, svetlucavi i magloviti pejzaži, skulpture koje se odlikuju ekspresivnošću i smislom autora za uprošćavanje oblika, pokazuje sposobnost tog istog stvaraoca da vešto prenese svoje impresije na slikarska platna, grafičke listove, drvo, keramičku glinu ili kovano gvožđe, a sve propozicijama « uklopljeno « u zadate dimenzije ( 10 x 10 x 10 cm ) što nije nimalo lak zadatak.

Prisan odnos umetnika sa životom i prirodom je spona veoma bitna za realizaciju umetničke ideje i sna.Ona pokazuje pravu lepotu spoja figurativnog i apstraktnog, naivnosti koja nije bez draži, što je upravo onaj pozitivan doprinos izložbi.

Broj izlagača uvek spremnih na eksperiment, svake godine bude potvrđen upravo na beogradskoj MINI ART sceni, kako korišćenjem raznovrsnih materijala, tako i odabranim temama za svoje predstavljanje. Motivi delikatnih kolorističkih efekata, fotografije dokumentarnog sadržaja, nakit ( spoj srebra, drveta, bisera i perli ) potvrđuje dinamiku i živopisnost uvek interesantnu za posmatrača odanih ovoj izložbi i njenim osnivačima.


Zorica Đermanov, istoričar umetnosti  


                                       


АMO ANIMALIA

XVI BEOGRADSKA MINI ART SCENA


Veza između umetnosti i životinja drevna je koliko i sudbinska. Kako je civilizacija napredovala simbolički sadržaj predstave životinja se menjao,

i u zavisnosti od kulture preuzimao značenja- personifikacije božanstva, profilakse, Raja ili Pakla, metafore niskih strasti, čuvajući suštinsko dvojstvo - životinjskog u čoveku i ljudskog u životinji.

U vremenu koje kontroverzno postavlja zaštitu prava životinja u zakon, a s druge  toleriše rafalne pucnjeve u neprijateljske zveri iz kraja, sistematsko ubijanje u industriji, umetnik ima mogućnost da potpuno izađe iz kolotečine religijskog, mističnog ili ritualnog, šireći polje inspiracije na psihološku, sociološku, i svaku drugu aktuelnu dimenziju teme čuvajući, dakako, onu osnovnu, ljubav.

Minijatura, budući kamerna forma koja po sebi zahteva izuzetnu koncentraciju umetničkog rada, idealna je za postizanje ekspresije, kontemplacije, suočavanja kontrastnih emocija, amblematične konciznosti…

Katkad izgubljeni poput duša u Limbu, savremeni ljudi, paradoksalno u odnosu na sveopšti napredak, lutaju tražeći svoj autentični identitet kroz sve jače podsticaje iz medija, reklama, muzike…Nije li lutanje, iskorenjenost iz prirode, nasilno izmeštanje iz okruženja, panično ili letargično ponašanje metafora disharmonije kako ljudi tako i životinja. Agresija koja se pri tom stvara zapravo je krik iz tame, apel za pomoć, znak ugroženosti. Voleti- amo- znači razumeti, približiti se do granica identifikacije…

Tema životinja za nekoga je oveštala i prevaziđena, do granica kiča izmanipulisana, no njena vitalnost je sigurni znak da je inspirativnost večna upravo zbog neraskidive veze humanog i animalnog.


 


 


Datum objavljivanja: 15.12.2009.