Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Vojislav Radovanović: Teorija jedinstva

U petak 8. maja sa početkom u 19 sati u Salonu 77 je otvorena izložba "Teorija jedinstva" Vojislava Radovanovića. Izložba je osmišljena kao ambijentalna postavka u vidu modularne instalacije sačinjene od najnovijih crteža umetnika.

 



 


Vojislav Radovanović je rođen je u Valjevu 1982. Diplomirao je na slikarskom odseku Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu 2005 godine.Umetnički se usavršavao u Salzburgu (Austrija) i Parizu (Francuska). Realizovao više od 20 samostalnih izložbi. Izlagao na više od 200 kolektivnih izložbi i festivala u zemlji i inostranstvu.



Član je ULUS-a od 2006. godine a od 2004. nastupa i kao član neformalne umetničke grupe Corpus Artisticum. Pored aktivnog bavljenja slikarstvom autor je i urednik više televizijskih emisija iz oblasti kulturno-obrazovnog programa (Studio B, RTS 2,TV Artičok).



Vojislav Radovanović je umetnik mlađe generacije ali zavidnog profesionalnog iskustva i prepoznatljivog individualnog stila koji počiva na osobenoj ikonografiji, ličnom misaono filozofskom diskursu i jasno definisanom likovnom izrazu. Dominantne motive njegovog opusa prepoznajemo u riznici samoniklih biljaka. Korov, bocke i trave Radovanović poput nekog savremenog iluminatora slika i crta minuciozno, pedanto sa razrađenim detaljima. U njegovoj vizuelizaciji ovo „štetno“ rastinje dobija ikonične atribute i simbolične vrednosti.



Naziv izložbe „Teorija jedinstva“ pruža široki spektar mogućih aluzija na „jedinstvo“ (npr. jedinstvo između nauke i umetnosti, materijalnog i duhovnog, racionalnog i emotivnog) ali u slučaju niške izložbe ovaj naziv možemo tumačiti kao posebno apostrofiranje jedinstva između prošlosti i sadašljosti odnosno kolaboraciju između samog umetničkog dela i izložbenog prosta. Njegovi crteži izvedeni filigranski preciznom linijom sa svojim floralnim motivima, specifičnim načinom realizacije ( simuliranje mozaičke strukture) na idealan način korespondiraju sa galerijskim prostorom koji je nekadašnja džamija i sa kanonima i karakteristikama islamske umetnosti.



Nužnost obnove duhovnih i etičkih vrednosti u aktuelnom trenutku opšteg društvenog posrnuća stoji u konkekstu ove izložbe kao dominantna misao umetnika.



Milica Todorović, viši kustos GSLU Niš


 


 



Datum objavljivanja: 14.05.2015.