Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Vlastimir Mikić - "Sateni"

Vlastimir Mikić se u Galeriji `73 predstavlja serijom slika koje su rađene tehnikom ulje na platnu, čistih boja, redovno sa drvenim elementom u donjem delu, što ovim slikama pridaje izgled i status specifičnog "objekta". Otvaranje izložbe je u petak, 16. septembra u 20 sati.

 



"Slike su na prvi pogled "apstraktne": jedini i konstantni motiv celog ciklusa jeste pravilno organizovana celina sastavljena od standardnog broja istovetnih jedinica (najčešće 5x5) u strogom strukturalnom rasporedu. Ali način slikanja ovih jedinica krije suptilnu zamku posmatranja: gledaocu se, naime, ukazuju u iluzionističkoj projekciji utiska blagih ispupčenja/udubljenja na dvodimenzionalnoj slikanoj površini. Zbog toga ove slike izazivaju neke moguće asocijacije na viđene ili potencijalno postojeće pojavne realitete i otuda su na svoj način predstavne i "predmetne"Znajući za umetnikove prethodne sklonosti ka novim tehnološkim medijima valjalo bi zaključiti da je posredi slikarstvo kakvo nastaje zahvaljujući imaginaciji zasićenoj sceprisutnošću ekranskih i kompjuterskih generisanih slika. Mikićevo slikarstvo njegove druge beogradske faze jeste, dakle, još jedna od mogućnosti "slikarstva u vremenu masovnih medija", s time što se posebna osobina ovog ciklusa – za razliku od podražavanja medijske predstave u prethodnom ciklusu Quick Time – sastoji u kreiranju jednog začudnog vizuelnog efekta udaljenog od svake jednostavne i jednoznačne tematske prepoznatljivosti. Ovo se slikarstvo, dakle, ne zasniva na slikarskom podražavanju medijske slike klasičnim manuelnim postupkom, nego pak podrazumeva medijsku sliku u njenom mentalnom statusu, potvrđujući kako danas sliku zapravo nije moguće misliti, samim time ni slikati, mimo spoznaje o neizbežnom i sveprisutnom okruženju "veštačke inteligencije" i "naučne mašte". Zato su ovde obavezno posredi slike u seriji, u familiji srodnih entiteta, jednom rečju "kodirane slike" od kojih svaka za sebe nije dovoljna da ponese ukupno značenje umetnikove namere nego svoj smisao poprima tek kao sastavni deo integralne celine postavke u galerijskom prostoru. Svestan koncepta nastanka ovog ciklusa i sa težnjom da gledaoca uvede i uputi na odgovarajuće razumevanje njegovog poteksta, sam autor ga je propratio sledećim lucidnim tumačenjem:



Moguće pretpostavke i asocijacije:

1) Erotika svetla, unutrašnji sjaj, presvlake, pliš, somot, fotelja, krevet, vodeni krevet, kanabe, objekti za ležanje i sedenje vezani za intimu, razgovor, opuštanje i relaksaciju.

2) Zatvorenost, izolacija, odvojenost, privatnost, tapacirana vrata, zidovi.

Konkretni izražaj:

Erotika, intima, strah, kontrola, zadovoljstvo.

Figurativna poetika predstavljena kao konkavno – konveksne eliptičke forme. Pažljivim posmatranjem, slike reflektuju apstraktno i unutrašnje svetlo, optičku varku koja bi mogla da se izazove postavljenjem niza LED dioda u tamnom prostoru. Ovakav prostor i forma je vezana za kreiranje senzualnog doživljaja, ispred i iza rupe, hipnoza zadovoljstva, pozornica čulne svireposti.“



Izvod iz predgovora za katalog autora prof. Jerka Denegrija



Izložba će biti otvorena do 29. septembra 2011. godine



Portfolio Galerija 73


 



Datum objavljivanja: 13.09.2011.