Izložba studenata, Visoke škole likovnih i primenjeneih studija strukovnih studija, Beograd, "Visoko E", 21. februar – 1. mart 2014., Galerija Žad Muzeja primenjene umetnosti.
Svečano otvaranje: Petak, 21. februar u 19 časova
Koordinatori: prof. Biljana Sovilj, prof. mr Zorica Čobanović
Grafički dizajn: prof. mr Dragan Bošković
Organizatori: VŠLPUSS i MPU
Izložba Visoko E je izložba studijskog programa Dizajn enterijera Visoke škole likovnih i primenjenih umetnosti strukovnih studija u Beogradu. Izložba predstavlja izbor od pedeset studentskih radova iz oblasti dizajna enterijera, koji su nastali u prethodnih pet godina (2009-2014). Radovi obuhvataju studentska rešenja u polju javnog i stambenog enterijera, izvedena tradicionalnim tehnikama i upotrebom računara. Projektni zadaci koncipirani su tako da na osnovama realnih objekata pruže dizajnerska rešenja primerena savremenom trenutku.
Reprezentativni radovi iz šest stručnih predmeta koji se pohađaju tokom druge i treće godine studija, predstavljeni su tako da široj publici približe način i obim rada u ovoj visokoškolskoj ustanovi.
Prateći program:
Tokom trajanja izložbe u okviru pratećeg programa biće realizovane radionica i „pilot predavanje" za novi fakultativni kurs pod nazivom "Večernja škola modernizma" koji će Visoka škola za likovnu i primenjenu umetnost organizovati u narednoj školskoj godini.
Prof. dr Ivana Kronja, filmolog :
Prostor i vreme u avangardnom filmu (radionica)
27. februar 2014, 12-16 časova, MPU
Masterklas radionica Prostor i vreme u avangardnom filmu upoznaće polaznike najpre sa osnovnim konvencijama filmske naracije i vizuelnog stila, obuhvatajući period od realizma do ekspresionizma. Za razliku od preovlađujuće realističke konvencije i kontinualne montaže u dokumentarnom i igranom filmu, kanonska filmska avangarda dvadesetih i tridesetih godina XX veka, i neoavagarda (i njene varijante) nakon Drugog svetskog rata, razvijaju alternativne konvencije filmskog prostora i vremena, oličene u simboličkom i oniričkom prostoru, preobraženom vremenu i diskontinualnoj montaži.
Ovi danas klasični filmski eksperimenti na polju umetničke avangarde snažno su uticali na savremeni eksperimentalni film i video. Posebna pažnja biće posvećena nadrealizmu, Dadi i psihodramskom filmu i autorima Žanu Koktou, Maji Deren i Kenetu Engru.
Prof. dr Branislav Dimitrijević, istoričar umetnosti:
Modernizam i stil, rasprava o nespojivom (predavanje)
1.mart 2014, 12 časova, MPU
Jedna od najznačajnijih odlika modernističkog preokreta u umetnosti, dizajnu i arhitekturi u prve tri decenije XX veka, nalazila se u temeljnom odbacivanju ideje o "stilu" u umetnosti, u odbacivanju svake ornamentike koja bi definisala određeni stil i u upuštanju u novi svet reducirane estetike, funkcionalnosti i konstruktivizma.
Međutim, ne mogu se izbeći zapažanja da je modernizam postao još jedan istorijski stil, koja tako konzervativno relativizuju značaj modernizma otpisujući ga kao neuspeli ideologizovani pokušaj prekida u tradicionalnom ("večnom") poimanju umetnosti, estetike i stila. Postavlja se ključno pitanje, kako danas govoriti o stilu, i konkretno o "modernističkom stilu", ukoliko se s jedne strane uloga stila poriče kao retrogradna, apolitična i teorijski nefunkcionalna, a s druge modernizam odbacuje kao ružan, restriktivan, pa i dehumanizovan.
Predavanje se bavi ovim temama s ciljem da se polaznici upoznaju sa drugačijim pogledima na pojam stila i njegovu ne samo umetničku nego i društvenu ulogu.