Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Tomas Kener: U tavorskoj senci

Otvaranje izložbe, Tomasa Kenera, "U tavorskoj senci" održaće se u petak, 10. juna 2011. godine u 19. časova. Izložba traje do 10. jula.


 


U Salonu muzeja savremene umetnosti biće predstavljena audiovizuelna instalacija nemačkog umetnika Tomasa Kenera (Thomas Köner), a pod nazivom U tavorskoj senci. Tomas Kener (1965, Bochum, Nemačka) jeste multimedijalni umetnik koga najvipe zanima spajanje vizuelnih i zvučnih doživljaja. Tokom svoje duge, veoma uvažene karijere, bavio se instalacijama, zvučnom umetnošću, minimalnim zvučnim pejzažima i čudesno repetitivnim dab tehnom. Pohađao je muzički koledž u Dortmundu i studirao elektronsku muziku u CEM-Studiju u Arnhemu.

 

Dobitnik je nagrada festivala Ars Electronica (Golden Nica, 2004), Transmediale (2005), International Filmfestival Rotterdam (2005 - Tiger Cub, za najbolji kratki film) kao i mnogih drugih, a za potrebe muzeja Luvr komponovao je muziku za desetak nemih filmova. Za njegovo stvaralaštvo presudan je bio iskorak zvučne kompozicije ka aspektima izvođenja i jezika videa, što je rezultiralo nagrađivanim radovima kao što su Nuuk, Banlieue Du Vide, Suburbs of the Void.

 

Beogradskoj publici poznat je po učešću nekoliko puta na festivalu elektronske muzike Dis-patch.          



Tomas Kener o svom radu govori: "Za mene u radovima je suštinski bitan doživljaj vremena, a fizičko i duhovno vreme kao da su vrlo labavo povezani. Ja stvaram umetnička dela koja se oslanjaju na vreme radi svoje fizičke pojave. Sledeći korak bilo bi ovladati strpljenjem. Moja dela vrlo su jednostavna i jasna, a ipak se čini da im nije lako prići. Verovatno zato jer su ljudi navikli da im se toliko toga predstavlja u jednom brzom snimku. Ja to smatram za lošu naviku i trudim se da idem u suprotnom pravcu. Moj glavni zadatak "kao bića i kao umetnika " jeste da prevaziđem zbrku. Zbrku u mislima, u zvucima, u slikama. Razume se, to je veoma ličan pristup, i vrlo verovatno uzaludan poduhvat. Kada radim, trudim se da budem jasan i pošten prema sebi. Nije mi namera da ta umetnička dela budu lek jer ne verujem da se zbrka može izlečiti: ona ima hiljadu lica."



U audiovizuelnoj instalaciji U tavorskoj senci koja će biti predstavlja u Salonu MSU umetnik koristi digitalne skenirane snimke odabranih ikona iz zbirke Muzeja ikona u Reklinghauzenu. Ti snimci animiraju se pomoću računarskog programa i izgledaju "s jedva primetnim pokretima" statički živi. Tavorska svetlost izraz je koji ikonopisci upotrebljavaju da bi opisali izvor i svojstvo svetlosti koja obasjava naslikani slikovni prostor na ikonama. Nazvana je po gori Tavoru, gde su "po biblijskim legendama" tri apostola prisustvovala Isusovom preobraženju kao svetlosnoj pojavi.



Kvadrofonska zvučna kompozicija stvara zvučno polje koje ne cilja da bude iluzionističko, već, umesto toga, prati nezemaljsko-večnu stvarnost likova u sadašnjem trenutku. Zvučni snimci preuzeti iz Beograda i njegove okoline, delovi intervjua koje je umetnik vodio s meštanima o horizontima svetlosti, mraka, straha, sreće, života i smrti postali su građa za kompoziciju.

 

Izložba U Tavorskoj senci u Salonu MSU organizovana je u saradnji sa Goethe Institutom.



www.thomaskoner.com


 



Datum objavljivanja: 06.06.2011.