Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Super Art Market

U sredu, 20. aprila u 20 časova u KC Reks, Jevrejska 16, održaće se projekcija dokumentarnog filma, "Super Art Market". Scenario i režija: Zoran Solomun; Produkcija: Ohne Gepaeck, Berlin, 90 minuta

 


Od 2002. do 2008. je tržište umetnosti eksplodiralo kao nikada u istoriji. Prodavale su se slike koje se još nisu bile osušile, čiji su tvorci često bili mlađi od trideset godina i čije su cene nekada bile veće nego cene jednog Boinga. Tih godina je na tržište umetnosti ušla nova klasa vrlo bogatih ljudi, uglavnom direktora hedž fondova i bankara, starih između 30 i 40 godina. Slike su se kupovale po logici po kojoj se kupuju akcije. Pravi protagonisti ovog fenomena nisu, međutim, bili ni pomenuti investitori, niti umetnici. Protagonisti, motor i duša ovog "buma", su bili art-dileri, galeristi.




Glavna mesta na kojima se savremena umetnost prodaje nisu više ni aukcije ni galerije: to su art sajmovi - u Bazelu, u Majami Bižu, u Londonu, u Berlinu. Šest galerista: Leo Kunig (Leo Koenig) iz Njujorka, Džudi Libke (Judy Lybke) iz Berlina, Lorenc Helbling (Lorenz Helbling) iz Šangaja, Mihai Pop iz Kluza u Rumuniji i Lora Barlet (Laura Bartlett) iz Londona, su bili spremni da otvore svoje karte i da publici pokažu kako se slikama i skulpturama zarađuju milioni.


 


Datum objavljivanja: 18.04.2011.