U petak, 28. januara u 19 časova u Salonu Muzeja Savremene umetnosti, Pariska 14, otvara se izložba autora Srbe Travanova, pod nazivom, "Mobilkonstrukt". Izložba traje do 28. februara.
U peridu od 28. januara do 28. februara 2011. godine u Salonu Muzeja savremene umetnosti predstaviće se beogradski umetnik Srba Travanov (1947, Beograd) izložbom Mobilkonstrukt. Srba Travanov je beogradskoj publici poznat od osamdesetih, njegovo umetničko delovanje obuhvata različite medije i kontekste. Poznat je njegov angažman u vezi postojanja i rada kultnog beogradskog časopisa Izgled, art-rock konceptualnog projekta koji se ugledao na estetiku popa i filozofije Endi Vorhola i Fabrike. Prepoznatljiva matrica Travanovog delovanja stoji u relaciji slika-fotografija- objekat, gradeći konstrukte različitog karaktera, eksponate, instalacije, kolaže… U navedenom stejtmentu, kao u formi manifesta, kod autora otkrivamo post – dadaistički koncept konstrukta, gradnje i razlaganja različitih medija po sebi svojstvenoj filozofiji, teoriji, idejama...
U Salonu Muzeja savremene umetnosti Travanov će se predstaviti dugogodišnjim projektom Mobilkonstrukt (koji ima preteče u ranijim izložbama pod nazivom Mobilna konstrukcija) u sada konkretizovanom i po njegovim rečima moguće finalizovanom obliku.
U katalogu povodom izložbe Mobilna konstrukcija 1, koja je bila održana u galeriji Zvono 2005. godine, stoje dva teksta koja doprinose boljem razumevanju pojma mobilne konstrukcije Srbe Travanova, tekst Jasne Tijardović Popović i Irine Subotić. U svom tekstu Irina Subotić navodi: “Mobilna konstrukcija 1 Srbe Travanova sistematizuje u četiri serije ne samo evidencije umetnikovog (boemskog) života već i fetiše savremene civilizacije koji Sviterovskim (Kurt Schwitters) jezikom opsedaju našu relanost. Mobil konstrukt se nosi sa kolažiranim tekstovima, citatima, klipinzima, prevodima.... I tako izložba Srbe Travanova jeste jedan veliki post-post-dadaistički rekvizitarijum ideja koje dotiču niz teorija, misli, filozofija. Mobilna konstrukcija broj 1 dodiruje disparetna polja - arhitekturu, high tech, otpad, slovo, zaboravljeni zanat i njegov nezaboravljeni predmet, kretanje, progres/mirovanje, meditaciju, život... Sve nas to prevodi u sferu metafizičkih postavki i konstrukcija ideja....“
Jasna Tijardović Popović piše: "Srbina dela u celini i pojedinačno zasnovana su na jednoj vrsti predstavljanja kao privatnog redosleda stvari, neo-avangardni koncepti, aproprijacije avangardi od ruske do dadaističke osnovni su konceptualni rekvizatarijumi koje reflektuju njegova dela. Neosporno, bez opisa "modernog života" ne može da se razume umetnička produkcija Travanova, "konstrukti" vlastitog personaliteta kao investiranih slika koje je ukorporirao u umetnost kroz bliskost sa najjranijim radikalnim izdancima rok en rol scene, muzičke pop scene u mapi beogradskog kulturnog prostora koja je relevantnije odredište Srbinog odrastanja i sazrevanja kao umetnika.. Bilo bi teško bez toga razumeti poreklo Travanovog Mobilkonstrukta... Zbog toga je Travanov, kao i mnogi slični njemu, ostao izvan još uvek rigidnih konceptualizacija umetničke prakse, van mogućnosti udevanja u modernističko zatečene koncepte modernizma-avangardizma sedamdesetih, osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka...".
U delovanju Travanova primećuje se da on pre svega umetnost doživljava kao konkretan rad, manufakturnost, sirovost, energiju, svaka teorija čini se kao da ga udaljava od suštinskog. Za njega čini se da je najvažniji rad kao takav. Objekat ili eksponat za njega zapravo podrazumeva sam "rad na tome" a ne artefakt. Sa prestankom rada čini se da se sve završava.
1975. Beograd, Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić: Oktobarski salon
1978. Beograd, Časopis Izgled, galerija SKC
1979. Beograd, Muzej savremene umetnosti: Teme i funkcije medija fotografije
1980. Beograd, Salon muzeja savremene umetnosti: Savremena fotografija
Zagreb, Galerija suvremene umetnosti: Nova fotografija
Maribor, Salon Rotovoz
Beograd, Salon muzeja savremene umetnosti, Srećna galerija, SKC: Polaroid
1982. Varšava, Poljska: Polaroid
Beograd, SKC: Polaroid; Salon muzeja savremene umetnosti: Post – moderna
1983. Beograd, Galerija kulturnog centra: Primeri instant umetnosti – polaroid, xerox, video
1984. Beograd, Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić: Nova figuracija
1986. Beograd, Galerija Atrijum: Kristo (samostalna izložba); Narodni muzej: Simboli u savremenoj beogradskoj umetnosti
1989. Beograd, Galerija kulturnog centra: Tarot
1991. Beograd, Galerija Atrijum: Instant art (samostalna izložba)
1992. Beograd, Galerija ULUS: Gen (samostalna izložba); Galerija Andrićev venac: Godišnja izložba Studija B
Paris, Francuska, Le Centre Culturel Yugoslave: Tarot
New York, SAD, Cultural Center: Tarot
1993. Beograd, Muzej savremene umetnosti: Tarot
1994. Beograd, Galerija 12+ Mapa (samostalna izlozba)
1994. Beograd, Muzej savremene umetnosti: Nikola Tesla – mag, energija, svetlost
Beograd, Galerija – Legat M. Zorćc i R. Čolakovića, MSU: Polit Art
Beograd, Muzej savremene umetnosti: Balkanski istočnici.
1997. Paris, La Centre Culturel Yugoslave: Nikola Tesla; Galerija Site de zar: Kutije (samostalna izložba)
Amsterdam, Holandija, Galerija Muster 2000: Multimedija atemtoonsteling
Beograd, Paviljon Veljković: Euronoma gambit
1998. Beograd, Srećna galerija SKC: Korbik & Gercz
2000. Beograd, Galerija ULUS: Industrija kunst (samostalna izložba);
Rex: Srbija 2000 – Paviljon Veljković
2001. Beograd, Galerija KU: Srpski umetnički eksperiment (samostalna izložba)
2002. Beograd, Umetnički paviljon Cvijeta Zuzorić: Oktobarski salon
2005. Beograd, Galerija Zvono: Mobilkonstrukt (samostalna izložba)
2008. Beograd, Muzej 25 maj: The Iwano Project IX (međunarodna izložba)
2008. Novi Sad, Muzej savremene umetnosti Vojvodine: Shadow Museum
Beograd, Galrija ULUS: Ready – made/ re - made