Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Slučaj Turku (Finska)

Projekat: Evropski modeli menadžmenta u savremenoj kulturi i umetnosti
Maarit Keto-Seppälä. Kako reklamirati usluge u kulturi - slučaj Turku / Finska. Četvrtak, 8.10.2009. u 19 časova. Kino sala MSUV, Dunavska 37. autorka
projekta: Biljana Mickov

 


Abstrakt


Kako reklamirati usluge u kulturi- slučaj Turku


Posao danas ljudima oduzima mnogo vremena. Slobodno vreme je dragoceno. Ljudi detaljno razmišljaju kako da ga potroše. Postoji mnogo mogućnosti za razonodu: internet, televizija, sport, putovanja i sl.  Ljudi takođe žele i da se odmore. Kako lokalne ustanove kulture: muzeji, galerije, orkestri, pozorišta, biblioteke preživljavaju u ovakvoj konkurenciji. Da li je dovoljno da je produkcija dobra? Kako privući publiku u muzeje ili druge objekte?  Kako ih privoleti da dolaze redovno? Kako privući novu publiku?


Marketing je veoma skup. Budžeti institucija kulture su oduvek bili mali. Kako budžet koristiti efikasno? Kako dopreti do što većeg broja ljudi? Vesti iz oblasti kulture se takmiče sa vestima iz sporta i ostalim vestima u medijima. Da li reklama stiže do pravih ljudi? Da li je jezik reklama razumljiv? Ili je reklamiranje samo bacanje novca? Ova i mnoga druga pitanja se proučavaju već duži period. O njima se u mnogim zemljama pisalo. Ne postoji samo jedan model.


U gradu Turku, koji će biti Evropska prestonica kulture 2011. zajedno sa Talinom, ova pitanja se već dugo postavljaju u ustanovama kulture. Ustanove kulture u gradu Turku obuhvataju pet muzeja (istorijskih muzeja i jedan muzej moderne umetnosti), filharmonijski orkestar, gradsko pozorište, gradsku biblioteku i mnoge festivale i kulturne organizacije. Počelo se sa ispitivanjem i analiziranjem marketinga i informacija o ovim institucijama. Sa ovim se počelo ove godine. Projekat reorganizacije je veoma zanimljiv i sveobuhvatan. Za njega je potrebno mnogo vremena i mora se detaljno planirati. Dobrodošli ste da čujete plan reorganizacije marketinga i informacija kulturnih ustanova grada Turku.


Maarit Keto-Seppälä radi kao Projekt menadžer u grada Turkua u Finskoj. Za više od dvadeset godina rada, bila je angažovana na širokom polju javnog sektora kulture- od finansijske administracije do stvaranja i produciranja festivala, te rada za institucije kulture.


Do danas je bila producent manjih i većih događaja i festivala, u isto vreme radila na njihovom marketingu. Pre više od deset godina osnovala je i organizovala jedan od najvećih letnjih festivala u Turkuu- Srednjevekovna pijaca (www.medievalturku.fi). Maarit Keto-Seppälä radila na Božićnom gradu Turku prošle godine.

Turku božićni grad Finske, traje šest ili sedam nedelja, i više je marketinški nego proizvođački događaj. (www.christmascity.com). On obuhvata oko 400 dešavanja, izložbi, koncerata itd. Njen poslednji projekat je reorganizovanje marketinga u Institucijama kulture Turkua. Ovaj veliki projekat  je tek na početku.


 


Datum objavljivanja: 07.10.2009.