Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Slike Mile Gvardiol

Samostalnu izlozbu slika autorke Mile Gvardiol pod nazivom Raskrsća otvario je prof. Akademije umetnosti Novi Sad Ljubomir Vucčnić 21. decembra, 2015. u 19h u Likovnom salonu Kulturnog centra Novi Sad.

 


Mila Gvardiol je rodjena 1979. godine u Beogradu. Diplomirala je 2004.na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu na Odseku zidno slikarstvo u klasi profesora Slobodana Đuričkovića. Doktorirala 2012. godine na Interdisciplinarnim studijima Univerziteta umetnosti u Beogradu na Odseku za digitalnu umetnost. Članica je ULUS-aod 2006. godine, a od 2011. i ULUPUDS-a. Zaposlena je u zvanju docenta na Fakultetu za digitalnu produkciju u Sremskoj Kamenici  iFakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu.

 

Samostalna izlaganja:    2006.   Galerija zadužbine Ilije M. Kolarca, Beograd    2010.   Kulturni centar Inđija, Galerija Kuće Vojinovića, Inđija    2010.   Galerija savremene likovne umetnosti Niš, Salon77, Niš   2010.    Galerija Stara kapetanija, Zemun    2010.   Virtuelna galerija ITN,  Internet    2011.  Galerija Kulturnog centra Ribnica, Kraljevo    2011.   Kuća Đure Jakšića, Beograd    2011.   Narodni Muzej Užice, Kuća Jokanovića, Užice    2011.   Galerija Vladislav Maržik, Kraljevo    2011.   Galerija DLUM,  Skoplje, Republika Makedonija    2011.   Galerija 8, Skoplje, Republika Makedonija    2011.   Galerija Čedomir Krstić, Pirot    2012.   Galerija Singidunum, Beograd    2012.   Galerija Mostovi Balkana, Kragujevac   2014.   Galerija Blok,  Beograd   2015.    Galerija savremene umetnosti Smederevo, Smederevo    2015.    Galerija Milotić, Pula, Republika Hrvtaska    2015.    Likovni salon KCNS, Novi Sad

 

Grupno je izlagalana 150 izložbi u regionu kaoi van njega. Učesnica je medjunarodnih festival a digitalne umetnosti i likovnih kolonija. Nekoliko puta je nagradjivanaudomenuslikarstva.

 

RTS je2013. godine producirao dokumentarnu monografiju "GVARDIOL - Mila Gvardiol".


 


Počev od njujorške škole preko minimal-arta, pa do umetnika sa ovih prostora kao što su Miodrag  B. Protić, Aleksandar Tomašević, Julije Knifer ili Radomir Damnjanović Damnjan, geometrijska apstrakcija otvorila je nesaglediva područja izražajnih likovnih mogućnosti. Poetski i vizuelni efekti prisutni na ranijim slikama Mile Gvardiol (recimo na onim radovima iz ciklusa „Predeli duše“)  sada su evoluirali u pročišćen mentalni prostor koji upravo nosi iskustvo geometrijske apstrakcije. Tople, lirske kadence iz prethodnog slikarskog bavljenja ove umetnice, sada je prevladao koncept matematičkog mišljenja a koji poštuje purističke ideale čistoće i egzaktnosti, miri harmoniju likovnih struktura, te usaglašenost prostornih planova. No, geometrija je za Milu Gvardiol samo polazište za proces poosobljene slikarske kontemplacije na temu raskršća.Raskršće jeste važno kultno, obredno i mitološko-magijsko mesto kod mnogih indoevropskih naroda. To je epifanijski prostor pribiranja, središte sveta odakle se pružaju zacrtani putevi. Na raskršću nam se valja zamisliti i sabrati se iznutra. Sa raskršća se odlazi u nepoznato, odatle počinje pustolovina.



Poliptisi Mile Gvardiol ukazuju na simboličku važnost raskršća. Jer, nisu li naša bića raskršća na kojima se suočavaju različiti aspekti naših identiteta? MilaGvardiol je izbegla opšta mesta i ikoničke patente geometrijske apstrakcije tako što je aktivirala individualnu mitologiju i ispovest unutrašnjeg vida. Ona, dakle, predočava unutrašnje duhovno i duševno raskršće i tak posmatraču osetljivog duhovnog sastava otvara nove likovne obzore. Slikarsko polje ovde je sabirno mesto, raskrsnica, poligon, fundus mogućih puteva.To je mentalni i imaginati vniprosto otvorenih i ogoljenih unutrašnjih cesti.Beli i sivi putevi koji se prepliću na crnom mat tonu imaju sugestivnost nečeg vitalistički pokretljivog. Jednom autonomnom znakovnošću ovde je dinamizovano slikarsko polje koje u sebi nosi i nečeg od dalekog odjeka Ešerovih iluzionističkih, grafičkih metamorfoza.





Na svojim stabilno i konsekventno oblikovanim poliptisima koji nikako nisu oslobođeni od inspirativnog podstreka vidljive stvarnosti, emocionalna suzdržljivost dovedena je do egzaktnosti. Sačuvavši svoje jasno estetsko mišljenje i integritet apstraktne sinteze, Mila Gvardiol pronašla je svoju intimnu psihološku dispoziciju.


 


 


Datum objavljivanja: 22.12.2015.