Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Slike Boška Petrovića

U četvrtak, 2. decembra u 19 časova u Prodajnoj galeriji Beograd, na Kosančićevom vencu, otvara se samostalna izložba slika Boška Petrovića (1922 - 1982). Izložba traje do 20. decembra.

 


Kao nastavak višegodišnje saradnje Prodajne galerije ,"Beograd" sa Galerijom likovne umetnosti poklon zbirkom Rajka Mamuzića iz Novog Sada, u ovoj godini gostovaće izložba Boška Petrovića (1922-1982)  na kojoj će biti predstavljeno petnaest radova velikog formata u kombinovanoj  tehnici na  papiru. Slike nastale u periodu od 1958. do 1973. g. predstavljaju značajan  segment autorovog slikarskog opusa, koji se u ovom periodu od umerenog ekspresionizma,  preko asocijativnosti serija Kreveti na sprat,  postepeno razvija  u  apstraktne  geometrizovane kompozicije u ciklusu Katedrala koji čini i najveći deo postavke. S obzirom da ovi radovi do sada nisu bili izlagani i posebno obrađivani u literaturi,  osnovna zamisao bila je  da se šira javnost  sa njima upozna , ali i otvore mogućnosti za njihova dalja tumačenja i vrednovanja od strane stručnog mnjenja.


 


"Prve varijante slika Kreveti na sprat,  inspirisane potresnim događajima Petrović radi već 1955. godine. Oslobađa se realističkog predstavljanja i stilizovanim, pojednostavljenim ljudskim figurama, smeštenim u horizontalno podeljenu kompoziciju, kroz izvijena i zgrčena tela u prostoru, evocira na zle sudbine iz proteklog rata. Forma je svedena, a njeno sadržinsko značenje se formira kroz oblike asocijativnog dejstva.  Prva ulja  Katedrala potiču iz 1960.godine, ali ih vrlo brzo smenjuju kartoni za tapiserije. Slikarski posmatranio, ovaj motiv je bio u likovnom smislu veoma zavistan  od tapiserije. I kada radi u temperi, i kada ponovo prelazi na uljanu tehniku zadržao je reduciranu formu i intenzivne boje.  Geometrijski tretiranim segmentima pravougaonika i kvadrata formira kompoziciju, dok intenzivne boje i njihove nijanse daju slici dekorativan ton. Nasuprot slikama Njiva, gde horizontalno tretira kompoziciju, na Katedralama postavlja vertiakle kao okosnicu slike, progovarajući tako o vertikalizaciji čovekovog i sopstvenog duha."

Nada Stanić, istoričar umetnosti ( iz predgovora kataloga)


Portfolio Prodajna galerija Beograd


Datum objavljivanja: 29.11.2010.