Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Slikarska kolonija Lipovac

U petak, 25. februara u 19 časova u Blok Galeriji, Jurija Gagarina 221, Novi Beograd, otvra se izložba radova sa 38 saziva slikarske kolonije Lipovac. Izložba traje do 9. marta.

 


Potrebno je, danas,više nego ikad,

puno malih mudrosti


deda Milan

domaćin, Lipovac, avgusta 2010


Letnja vrelina nema onakve efekte u debelom hladu tradicionalnog lipovačkog oraha kao na užarenom gradskom asfaltu već naprotiv, uz povremeni povetarac opušta i pokreće dijalog. Tako su selektori tradicionalne umetničke kolonije u Lipovcu imali prilike da u autentičnom šumadijskom ambijentu relaksirano, uz dobru šljivu i čašicu razgovora upoznaju stavove ljudi do kojih politika i svetski problemi dopiru na isti način kao što se uzburkano more odbija o stene. No, to ne znači da su ovde ljudi indiferentni u odnosu na planetarna dešavanja ali znači da ih primaju kao sudbinu kojoj se ništa ne može suprotstaviti pa stoga rade svoj posao najbolje što u tom trenuku mogu a svoje stavove iznose, eto kada im prilike to dopuštaju znajući da su to stavovi koji ne mogu menjati svet alli mogu pokazati da svi razumeju šta se to u svetu dešava.. A susret sa stavovima koje smo imali prilike da čujemo na  radnom ručku sa domaćinima koji su primili umetnike i selektore, u pravom svetlu objašnjava  svet kao globalno selo.

Jer, kako drugačije objasniti da nam deda Milan objašnjava kako se rešenja ne rešenja ne mogu tražiti u vekim velikim jednokratnim akcijama već u svakodnevnom slaganju malih mudrosti koje tvore stabilnu i jedino moguću piramidu života. Da li je potrebno citirati kritičare koji tvrde da nema više velikih tema umetnosti već puno različitih malih umetničkih praksi koje tvore scenu umetnosti, pa videti kako i deda Milan zapravo razume smisao života kao globalne scene.

Naravno, deda Milan neće sutra pisati kritike niti će kritičari voziti traktor, mada ovo drugo nije isključeno ako se samo setimo kritičara Radoslava Putara koji je svoje pero u poznim godinama zamenio volanom traktora. Ali će deda Milan zračiti male mudrosti svakoj novoj generaciji umetnika koja bude imala tu sreću i snagu da otvorena srce prihvati različitosti u kontroverzama globalnog sela.

Kolonija Lipovac i mesto Lipovac, domaćin ovogodišnjeg saziva umetnika,  stvorili su uslove za realizaciju jedne veoma zanimljive umetničke teme koja se vidljivo ili nevidljivo pojavljuje kao simptom u mnogim umetničkim radovima. Odlukom da tematizuje radnu praksu ova kolonija uspostavlja razliku od uobičajenih neobaveznih kolonijalnih susreta, a rad na temi „Od ekstrovertnosti do sažimanja“ posedica je identifikovanja kontroveznog umetničkog procesa aktuelnog upravo danas. Naime, ekstrovertna po prirodi svoga roda, umetnost ima stalnu potrebu da se razbacuje svojim vrednostima, da se pokazuje i razmeće, da bude da prisutna u javnosti i stalno vidljiva. Ali, svesna opasnosti da potpuno opuštanje pred javnosti, samo mahanje svojim vidljivim vrednostima vodi u površnost bez suštinske spoznaje razvija suprotne strategije, sažimanja i sakrivanja. Da bi nešto bilo prepoznato kao uzbudljivo, osim u spoljašnjoj pojavnosti neophodno je da sadrži i momenat tajne, sakrivene u samoj sopstvenoj envidljivoj strukturi. Tako je umetnost tih letnjih dana putovala od otvorenog do zatvorenog dela  balansirajući na toj večnoj dilemi, pokazati se ili sakriti, otvoriti ili zatvoriti postavljajući pitanja na koja će tek sama izložba dati odgovor


Ove dileme koje su umetnici u svojim delima zdušno živeli tih dana nužno postavlja i sledeća pitanja: da li moguć multikulturalni dijalog, da li je princip glokal (misli globalno delulj lokalno) zaista moguć, da li će sažimanje i diskrecija biti vidljivi u svetu bahatog marketinga i agresivnog pokazivanja i, na kraju, da li će se tržište ikada emanipovati da u aktuelnom trenutku prepoznaje ono što umetnici u najvećim stvaralačkim „mukama“ nude svetu?

Slavko Timotijević

Istoričar umetnosti


 


Kosta Bogdanović

 

BEZ NAZIVA, 80 X 110

BEZ NAZIVA,  36 X 50


Milivoje Unković


“SKULPTORSKE FORME”,  80 X 110

“SVETLOST U VRTU”,  40 X 50


Stojanka  Đorđić  Nikolić

 

“ZNAKOVI PORED PUTA”,  80 X 110

“KUĆA U DALJINI”,  40 X 50


Vladimir Ristivojević


/Sur Le Mer/ На Мору/ , 80 X 110

/Sur  Le Mer/ На Мору/,  80 X 110


Goran Rakić


„ZID“,  80X 110

„ZIDNE NOVINE“ , 40 X 50

„PREDEO“,  40 X 50


Ljubomir Vučinić 


„VRELO“,   80 X 160


Mirjana Lučić


“HORIZONTALNA KOMPOZICIJA”,  80 X 110

“MIRNINE OVCE”, 40 X 50


Đorđe Arnaut


"DAS IST ART". 100 X 70

"HAND MADE", 100 X 70

"JOVAN SKERLIĆ", skulptura-portret


Datum objavljivanja: 21.02.2011.