Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Skulptura posle poznog modernizma

U petak, 2. septembra u 20 sati u Galeriji `73, Požeška 83a, otvara se izložba, "Skulptura posle poznog modernizma“ - Izbor iz Vujičić kolekcije srpske umetnosti XX veka". Izložba traje do 15. septembra.

 


Posle izložbi Enformel i Radomir Damnjanović- Damnjan, u Galeriji `73, ove godine, Vujičić kolekcija predstavlja deo kolekcije, radove najznačajnijih srpskih vajara poslednje decenije XX veka. Na izložbi „Skulptura posle poznog modernizma“ će biti izložena dela: Mrđana Bajića, Bate Krgovića, Dušana Petrovića, Srđana Apostolovića, Zdravka Joksimovića, Zorana Pantelića, Dragana Jelenkovića, Božice Rađenović, Ratomira Kulića, Živka Grozdanića i drugih.

”U granicama sopstvenih raspona i mogućnsti, srpska skulptura u poslednje dve decenije prošlog veka, načelno govoreći, suočavala se sa problemima i prolazila je procesima u osnovi istovetnim kao što je to bio slučaj sa skulpturom istog perioda na međunarodnoj umetničkoj sceni. Kao generacijski fenomen, skulptura osamdesetih brzo se osula, istorijski značaj sačuvali su Dragoslav Krnajski, Vera Stevanović, Darija Kačić, Božica Rađenović, Veljko Lalić, Olivera Dautović. Na sceni do danas najproduktivniji ostao je Mrđan Bajić, kao najpostojaniji protagonista srpske skulpture u oslednje dve decenije. Fenomen kompaktniji od prethodnog predstavlja pojava koja je svojevremeno, krajem osamdesetih i početkom devedesetih, nastala pod pojmom nova beogradska skulptura, čiji su predstavnici Srđan Apostolović, Zdravko Joksimović, Dobrivoje Bata Krgović I Dušan Petrović. Srodan im je, po nekim osnovnim osobinama pripadništva duhu vremena, fenomen nove vojvođanske skulpture koju su sačinjavali autorski par Apsolutno skulpturalno Zoran Pantelić i Rastislav Škulec, pozni Verbumprogram kojega čini Ratomir Kulić, pojedinci kao što su Živko Grozdanić, Dragan Jelenković, Dragan Rakić, Igor Antić, Milica Mrđa Kuzmanov.

Srpska skulptura poslednje dve decenije prošlog veka, shodno retoričkim potencijalima sopstvenog medija, ukoliko je uopšte moguće sažeti poruke niza njenih toliko različitih pripadnika, kao da ispoljava neko nadindividualno osećanje nesigurnosti, neizvesnosti, nespokojstva unutar neprestanih istorijskih kriza kraja proteklog i početka tekućeg milenijuma usred kojih umetniku pojedincu ne preostaje drugih uporišta osim onih u svom zasebnom neotuđivom delu.”

Prof. Jerko Denegri, izvod iz predgovora za katalog




Portfolio Galerija '73


Datum objavljivanja: 30.08.2011.