Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Retrospektiva: Miško Petrović - Akt

Od 10. - 22. maja, 2012. godine u Galeriji `73, Požeška 83a, održava se retrospektivna izložba slika: Miško Petrović - "Akt".


 


Miško Petrović rođen je 4. septembra 1946. godine. Diplomirao je slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Begradu, u klasi profesora Stojana Ćelića, 1975. godine. Treću godinu je studirao u klasi profesorke Ljubice Cuce Sokić. Član je ULUS-a od 1976. godine. Učesnik je brojnih likovnih kolonija i kolektivnih izložbi u Srbiji i inostranstvu. Do sada je 17 puta samostalno izlagao.


U Galeriji `73 predstaviće se sa 30 radova rađenih u tehnici ulje na platnu. O samom procesu stvaranja, razvojnim fazama, sagledavanju i prikazivanju ženskog akta, umetnik kaže:

"Akt kao čin, čin stvaranja. U mom slučaju stvaranja umetničkog dela. Akt, stvaranje, kreacija, kao aksiom podrazumevaju put od početne ideje, preko sazrevanja do realizovanja. Taj put može imati različito vremensko trajanje. Moj način stvaranja počinje u glavi, u mojoj mentalnoj kuhinji, postavljanjem  po nekoliko slika, sve do trenutka kad osetim da  je vreme da stanem pred platno, kad sam, matematički rečeno, oko 70, 80% slike ili slika uspeo da približim nivou stvaranja, aktu kreacije koji sam želeo. Nastavak procesa stvaranja na platnu neminovno donosi nova, nepredviđena, često iznenađujuća ali i odgovarajuća rešenja, bilo u izboru boja, bilo u promeni nekih prethodno zamišljenih ili utvrđenih detalja.

And now, umesto daljeg opisivanja akta, čina, procesa stvaranja, da bih ga još bolje objasnio, citiraću jedan deo iz mog teksta Blažen među ženama:

Moja žena: Slikaš samo ženski torzo i osnovne/glavne ženske atribute, grudi, stomak, polni organ, zadnjicu…žene su ti bez glave, obezglavljene, depersonalizovane, to može da znači i opsednutost seksom, da te ne znam, pomislila bih da ti je važnije žensko telo od ličnosti žene, od njene individualnosti i posebnosti…

Ja: Slikam samo i isključivo ženski torzo…nije u pitanju samo seks iako priznajem da ga u velikoj meri ima, navešću ti jedan, za mene krucijalan razlog. Torzo mi uz kvadratni prostor mojih platana, na najbolji mogući način dozvoljava da se u njemu igram svetlošću i senkom koji prate neprekidnu pokretljivost mišića ispod nežne, baršunaste, neponovljive ženske kože. Chiaro – Scuro uz odabir samo meni odgovarajućih boja, koje ne moraju niti prate realne, konstruktivnu dekonstrukciju, distorziju, pokret tela ili ugao posmatranja i sagledavanja, raščlanjavanje da bih došao do suštine. Sve žene na mojim platnima su slobodne i oslobođene, rasterećene predrasuda koje im život svakodnevno nameće, same sa sobom, opuštene, snažne i podatne, uronjene u maštu.

Akt, nago ljudsko telo. U mom slučaju, nago žensko telo. Skoro 40 godina se bavim istraživanjem i slikanjem nagog ženskog tela, ženskog akta. Od malena sam bio opčinjen suprotnim polom. Rodivši se kao slikar, s pažnjom i divljenjem sam pratio, gledao, analizirao i divio se građi, pokretima i različitosti devojčica, devojaka i žena, od nas muškaraca. Ako ne u mladosti, onda kasnije, uspevao sam i uspevam, da jasno i precizno odvojim seks od objekta slikanja, od ženskog tela. Na suprot tome, erotika je itekako prisutna i po mom unutarnjem sudu, neophodna. Kao muškarcu i slikaru, telo suprotnog pola, žene, mi je izuzetno erotično i smatram da bih, otklanjajući erotiku sa svojih platana, osiromašio prizor, sliku, delo. Često su me pitali a pitaju i dalje, da li slikam po modelu a ja im odgovaram da se u mojoj glavi trenutno nalazi i vrzma bar milijardu golih žena i ponekad mi nije lako da odaberem onu čije ću telo naslikati.

Ova izložba koja nosi naziv AKT, je neka vrsta retrospektive koja će gledaocima a  sigurno i meni, omogućiti da vidimo razvojne faze i kretanja, progres i inovacije u sagledavanju i prikazivanju ženskog akta, u dužem vremenskom periodu."


Izložba će biti otvorena do 22.05.2012. godine.

Radno vreme Galerije '73: 10 do 20 časova

                    subotom od: 10 do 15 časova



Ulaz je besplatan


 



Datum objavljivanja: 08.05.2012.