Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Retrospektiva: Milivoj Olujić (1926 - 2012)

Retrospektivna izložba umetničkih radova Milivoja Olujića (1926 – 2012) u Galeriji '73, Požeška 83a, otvaranje, 15. januar 2015. u 19 časova . Izložba traje do 27. januara, 2015. godine.

 



 


Milivoj Olujić, akademski slikar (1926 – 2012), bio je veoma svestrana umetnička ličnost. Stvarao je u različitim slikarskim tehnikama, od ulja na platnu, do grafike, pastela, crteža,  a fotografije njegovih dela često su objavljivane u štampi. Radio je i kao istaknuti likovni pedagog. Bio je član ULUS-a. Kod Ivana Tabakovića, Ljubice Cuce Sokić, Koste Hakmana i Nedeljka Gvozdenovića  je učio slikarstvo. Pripadao je grupi umetnika školovanih u duhu najbolje tradicije Pariske škole. Specijalističke studije iz oblasti grafike završio je kod Boška Karanovića. Tematski okviri njegovog stvaralaštva takođe su široki i između ostalog obuhvataju vedute, mrtve prirode, aktove, portrete, pejsaže i prikaze arhitekture crkava.


„Prepoznatljivi urbani reperi, Brankov most u Beogradu ili toranj crkve u Murteru, prikazani su sa najsuptilnijim detaljima. Kolorizacija njegovih kompozicija oživljava slike na poseban način - jarke boje donekle uokvirene tamnim konturama. Zgrada Beograđanke među mnoštvom krovova i drugih zgrada, može se poznati samo po obliku, jer je obojena prema osećaju stvaraoca u datom trenutku. Nebo na gradskim pejzažima predstavljeno je poput slika prirodnih pejzaža – uzburkanim pokretima kičice, kojima umetnik prenosi deo prirode u centar grada. Kruti crtež ne postoji kod Olujića, on je treperav, a jasnoća forme je relativna. Celina je istaknuta na uštrb detalja, ali svaki detalj se može posmatrati i sam za sebe. Na mrtvim prirodama ima se utisak pokreta, ali ne prikazanih predmeta, već naslikanih svetlosti i senki.  Veoma dobro uklopljene perspektive pejzaža, netrpeljivost prema strogosti u komponovanju i slobodan potez četkice glavne su karakteristike Olujićevih slika. Ipak, harmoničan izgled ovih umetničkih radova postignuta je sklapanjem islikanih elemenata u jednistvenu celinu. Umetnik je to postigao u ređanju horizontalnih i vertikalnih slojeva sledećih komponenata: vode, zgrada, drveća, neba...Na prvi pogled, slike Milivoja Olujića deluju na posmatrača neposredno, pod utiscima formi i boja. Međutim, zagledani u suštinu slika, one iskazuju jedan sentimentalni izraz (ekspresiju) i to je ono što ustvari izaziva reakciju i pozitivan komentar gledalaca“.           Snežana Nikolić, istoričar umetnosti   

   



Izložba je otvorena do 27. januara 2015. godine


 



Datum objavljivanja: 12.01.2015.