Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Političke prakse (post) jugoslovenske umetnosti

Stručna vođenja kroz izložbu, "Političke prakse (post) jugoslovenske umetnosti: RETROSPEKTIVA 01" u Muzeju istorije Jugoslavije, Botićeva 6, subota i nedelja, 5. i 6. decembra, 2009. godine.

 


Subota, 5.12.2009.


13 h stručno vođenje kroz izložbu:  Jelena Vesić, kustoskinja izložbe


15 h - 18 h UČITELJ NEZNALICA I NJEGOVI KOMITETI:

javno prevođenje i diskusija knjige Miklavža Komelja "Kako misliti partizansku umetnost?"


Projekat Branimira Stojanovića


Projekat prevođenja traje od 5. decembra do 31. decembra i odvija se svaki dan sem ponedeljka od 15 - 18 časova u prostoru izložbe


Akteri projekta će se skupljati kroz svakodnevni radni proces, diskusije i javno prevođenje. Reč je o projektu koji predstavlja nesto više od radionice i koji ima status umetničkog projekta u mediju prevođenja i učenja po principu "učitelj neznalica" (Jacques Rancière), a koji predstavlja jedno od edukativnih sredatva i načina rada Studija Jugoslavije.




Nedelja, 6.12.2009.


13 h stručno vođenje kroz izložbu:  Jelena Vesić, kustoskinja izložbe


16 h VOĐENJE KROZ KUNSTHISTORISCHES MAUSOLEUM

Adresa: Braće Radovanovića 28


Zainteresovane posetioce će kroz "Mauzolej istorije umetnosti" voditi Goran Đorđevic - čuvar mauzoleja i Jelena Vesić - kustoskinja izložbe.


"Mauzolej istorije umetnosti" u Beogradu je zapravo Grobnica istorije umetnosti. To je mesto gde su sahranjene dve istorije umetnosti. U jednoj prostoriji smeštena je "Istorija modernog slikarstva" Herberta Rida, a u drugoj "Istorija umetnosti" H. V. Jansona. Ako je istorija način na koji smo odabrali da se sećamo prošlosti, onda je ovaj "Mauzolej" mesto gde bismo mogli da se sećamo samog sećanja.


Izložba Političke prakse (post)jugoslovenske umetnosti: RETROSPEKTIVA 01 bavi se istraživanjem kulturnog nasleđa socijalističke Jugoslavije kroz specifične primere i konkretnu analizu umetničkih praksi unutar institucionalnih, političkih i društvenih konteksta u kojima su se formirale. Primarni fokus ove izložbe su kritičke prakse u kojima se umetnički gest preklapa sa društvenim aktivizmom, društveno-političkom teorijom i strategijama samo-organizovanja. Uspostavljajući istorijsku sekvencu partizanska umetnost – socijalistički modernizam – nove umetničke prakse – savremena umetnost, izložba razmatra koncepte političkih praksi umetnosti i načine na koje ih možemo primeniti danas. Ovoj istorijskoj sekvenci se prilazi kroz specifične tematske ili problemske fokuse, dokumentarno-istraživački pristup izlaganju i studije slučajeva. Izložba je nastala u saradnji grupe nezavisnih organizacija, kolektiva i pojedinaca koji deluju u prostoru bivše Jugoslavije i čiji je rad vezan za jugoslovensko nasleđe.

 

Političke prakse (post)jugoslovenske umetnosti: RETROSPEKTIVA 01 se sastoji iz devet poglavlja: Kako misliti partizansku umetnost (Miklavž Komelj, Lidija Radojević, Tanja Velagić, Jože Barši), Didaktička izložba (WHW, Zagreb), Vojin Bakić (WHW, Zagreb), Čim ujutro otvorim oči, vidim film (Ana Janevski, Varšava), TV Galerija (SCCA/pro.ba, Sarajevo; kuda.org, Novi Sad; WHW, Zagreb), Trajni čas umetnosti (kuda.org, Novi Sad), Izvađeni iz gomile (DeLVe, Zagreb), Dva vremena jednog zida: Slučaj SKC-a 1970-ih godina (Prelom Kolektiv, Beograd), Kunsthistorisches Mausoleum


 


Datum objavljivanja: 02.12.2009.