Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Osnovni pojmovi galerijskog menadzmenta

U četvrtak, 17. maja u 13. sati u Artget galeriji KCB-a, održaće se promocija knjige, "Osnovni pojmovi galerijskog menadzmenta", autorke Nine Mihaljinec. O knjizi govore: Milena Dragićević Šešić, Maida Gruden, Aleksandar Brkić, Dimitrije Tadić i autorka.


 


Knjiga Osnovni pojmovi galerijskog menadžmenta, autorke Nine Mihaljinac, prva je publikacija na srpskom jeziku koja se fokusira na galerijski menadzment i pruža odgovarajuću teorijsku podlogu za domaću galerijsku praksu. U razmatranju osnova galerijskog menadžmenta poseban naglasak je stavljen na srpski kontekst, čime se ova publikacija razlikuje u odnosu na sličnu literaturu na stranim jezicima. Knjiga je nastala kao rezultat istraživanja galerijskog sistema savremene vizuelne scene u Srbiji, koje je autorka realizovala 2011. godine.



Kako bi se unapredilo funkcionisanje domaćeg galerijskog sistema i scene savremenih vizuelnih umetnosti, a ujedno i promenila dominantna predstava o menadžmentu u ovdašnjoj kulturi, knjiga je organizovana u šest poglavlja koja čitaoce treba upoznaju sa temeljnim postavkama galerijskog menadžmenta, odnosno da prodube njihova postojeća znanja. Njen cilj je i da pobudi interesovanje kod novih profesionalaca za napredovanje i angažman u polju galerijskog menadžmenta, kao i da podstakne dalji razvoj naučne misli u ovoj oblasti. Takođe, knjiga nastoji da prepozna osnovne probleme koji su zadesili scenu savremenih vizulenih umetnosti i da predloži željene pravce razvoja ukupnog galerijskog sistema u Srbiji. Stoga je na prvom mestu namenjena upravnicima domaćih galerija, kustosima i freelance profesionalcima, zaposlenima u galerijama (PR i marketing službe), studentima, menadžerima, istraživačima i naučnicima u kulturi i vizuelnim umetnostima, kao i stručnjacima u oblasti marketinga, novinarima i kritičarima.



"Svaka pojava novog teksta s područja kulturnog menadžmenta je i vise nego dobrodošla na lokalnom, kao i regionalnom području. Kulturni menadžment nije redovita činjenica obrazovanja u kulturi, a galerijski je menadžment često zbog neznanja zanemarivan kao preduvjet za jasno i transparentno poslovanje u likovnih organizacija i institucija. Knjiga koja bistri osnovne pojmove ovog područja dobar je doprinos svakome, kako onima koji u praksi već upravljaju kulturom, a nemaju menadžerskog obrazovanja za sobom, kao i onima koji se na poslove u kulturi i galerijama tek spremaju."



Izvod iz recenzije Janke Vukmir, Institut za suvremenu umjetnost, Zagreb


 



Datum objavljivanja: 14.05.2012.