Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Nemanja Đorđević & Maja Medić : Vizije Egipta

U petak, 11. maj u 19. sati u Galeriji FLU, Knez Mihailova 53., otvara se izložba autora Nemanje Đorđevića i Maje Medić, pod nazivom, Vizije Egipta.


 


Maja Medić je rođena 1979. godine u Beogradu. Diplomirala je 2007. na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, odesk FTV kamera. 2010. završava postdiplomske studije za umetnost, medije i dizajn - Transmedia - u školi Sint Lukas u Briselu (Belgija)

Profesionalno iskustvo:

2011.   Fotograf na filmu Most, Mihaele Kezele

2011.   Fotograf na filmu Krugovi, Srdana Golubovića

2009.   Fotograf za objavljen singl "100 komada sreće"  hrvatske grupe Hi-fju

2008.   Snimatelj kratkog filma koji je prikazak kao finale opere Don Giovanni, BITEF 2008.  

            Autor pet naslovnih strana knjiga u izdanju Geopoetike,Beograd

2007.   Autor dve naslovne strane knjiga u izdanju Geopoetike, Beograd 

2006.   Fotograf na filmu Klopka, Srdana Golubovića 



Radionice, rezidencije, grantovi, nagrade:

2012.      Internet prezentacija projekta  “Reconstructing Femina”, finansiran od strane Ministarstva kulture Srbije

2011.       Rezidencijalni boravak u Egiptu, pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture Srbije i Egipatske ambasade

2010.       Projekat "Evropa: Život je negde drugde", sufinansiran od  strane Ministarstva kulture Srbije

2008.       39. Susreti na Festivalu fotografije u Arlu, Francuska

2008.       Druga nagrada za kolekciju fotografija "Muškarci u očima žena", Foto savez Srbije

2007.       Grant Pro Helvecije za drugu fazu projekta "Reconstructing femina" u Jordanu.

2007.       Rezidencijalni boravak u Amanu (Jordan), Makan House of Expression

2007.       Master class, "Umetnost i fotografija", mentor: Jovan Čekić, BELEF, Beograd

2007.   Druga nagrada za fotografiju na Internacionalnom foto art festivalu/Unlimited photography, Priep, Makedonija

2001.        Fotografska radionica Kaleidoskop, Centar za stvaralaštvo mladih, Beograd

2000.        Filmska radionica Akademski filmski centar, Beograd



Nemanja Đorđevićje rođen u Beogradu 1984. godine. Diplomirao je na Fakultetu Likovnih Umetnosti u klasi profesora Čedomira Vasića u junu 2009. godine . Iste godine je postao i član ULUS-a. Studirao matematiku na Matematičkom fakultetu u Beogradu i član je Mense Srbije od 2002. godine. Trenutno student završne godine doktorskih umetničkih studija u Beogradu.

 

Trenutni angažman:

Rukovodilac međunarodnih programa u Istraživačkoj stanici Petnica. Koordinator za matematiku na Festivalu nauke u Beogradu od 2007. godine. Koordinator za nauku na Festivalu nauke u Beogradu od 2010. godine. Od februara 2011. koordinator FP7 evropskog projekta „Noć istraživača“. Autor „Parka nauke“ na Adi Ciganliji realizovanog oktobra 2011. godine. Osnivač umetničke grupe GRUPA4. Osnivač Društva za promociju i popularizaciju nauke.



Izložbe:

Izlagao u zgradi bivšeg Geozavoda na prvom Festivalu nauke U beogradu 2007. godine.

Izlagao u galeriji Rex na Festivalu krtke elekstronske forme 2007. godine.

Izlagao u Muzeju 25. maj na drugom Festivalu nauke 2008. godine.

Izlagao na Festivalu nauke u Đenovi 2009. i 2011. godine.

Izlagao u Muzeju Nadežde Petrović u Čačku na grupnoj izložbi Mladi 2009. godine.

Izlagao u galeriji Cvijeta Zuzorić 2010. godine na grupnoj izložbi.

Izlagao u Varšavi u okviru „Science Piknik“ manifestacije 2010. godine.


Projekat Vizije Egipta je rezultat međunarodne kulturne saradnje između Ministarstva kulture Republike Srbije i Ambasade Arapske Republike Egipat u Beogradu. U januaru 2011. godinefotograf Maja Medić i slikar Nemanja Đorđević bili su pozvani od strane ambasadora Ali Galal Basiouniada posete Egipati da nakon toga ostvare deao inspirisana ovom zemljom.

Zadatak koji smo dali sami sebi bio je da pokušamo da osvetlimo Egipat nezavisno od svih prethodnih pretpostavki, iskustva i znanja. Želeli smo da pred posetioce postavimo rad - koji će biti otvoren za lične utiske. Ideja je bila da se ponudi iskustvo otkrića i komunikacije, slično našem. Pretpostavili smo niz sličnosti i razlika između naših zemalja, ali smo bili zainteresovani da otkrijemo one najtipičnije. Međutim, gotovo je nemoguće skrenuti misli sa prethodnog znanja. čak i kada nam sepredstavio moderni Egipat sa rekama automobila, nakon što smo otišli ispod Nila metroom, čak i posle razgovora sa običnim ljudima nije bilo lako fokusirati se na sadašnjost, jer je Egipat ljudima iz Evrope pre svega zemlja mnogih čuda.


CRNA PIRAMIDA(Skulptura, 80k100k100cm, od nerđajućeg čelika i plastike)

Verujem da je skulptura tipična umetnička forma u egipatskoj umetnosti (od arhitekture do opšte potrebe za monumentalnost i prostornošću). Dakle, jezik skulpture otvara najširi skup opcija. Zbog toga želim da postavimdva objekta u galeriju. Prvi je mala piramida koja blokira mobilni signal, Globalni Pozicioni Sistem (GPS) i Internet (telo piramide biće napravljenood solarnih ćelija kojima će se napajati uređaj za ometanje signala). Želim da stvorimmesto koje će biti tehnološka oaza i mesto gde će ljudi ostati sa svojim mislima. Ispod ove skulpture bi stajalo konkavno ogledalo, kao ogledalo svetionika iz Aleksandrije koje je bilo okrenuto ka Evropi. Geometrijskif okus ogledala će biti na piramidi i ta nematerijalna tačka će povezati ova dva objekta. Cela izložba že funkcionisti samo u prisustvu svetlosti (sunce, ili veštačko svetlo) tako će svetlo takođe biti nezaobilazan element postavke- Nemanja Đorđević.


SEDAM FOTOGRAFIJA(Fotografije, 70k100cm, štampa na lajt boksu)

Na sedam fotografija se vide prizori koji na prvi pogled deluju kao da su mogli biti snimljeni bilo gde, ali zapravo to nije istina. U želji da ne prikažem Egipat kroz najčuvenije tekovine istorije, ja ih ostavljam (bukvalno) iza leđa i okrećem se ka onome što se obično ne smatra posebno zanimljivim, ali što čini Egipat danas,a ne nekada. Uz pomoć ČAJKE, starog ruskog mehaničkog aparata i fotografskog „kros“ procesa, prizori deluju snenoliko. Rezultat je prikaz jednog nepostojećeg sveta koji je duboko ukorenjen u svojoj dalekoj prošlosti, zabeležen sada. U konstantnom izmicanju, kao i sve što znamo o Egiptu. Tom osećaju doprinosi i formalni prikaz fotografija. Njihovim prosvetljavanjem pobuđuje se  nostalgija za nekadašnjim fotografskim pristupom,  koja svoju, nenametljivu paralelu nalazi u žinjenici da Egipat danas živi i diše svoje bogato, ali davno prošlo vreme-Maja Medić.


 



Datum objavljivanja: 10.05.2012.