Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Neizvesne adaptacije

U okviru izložbe Tine Gverović i Siniše Ilića "Neizvesne adaptacije", koja je postavljena u Likovnoj galeriji KCB-a, u subotu 2. aprila u 12 sati biće organizovan javni dijalog umetnika Siniše Ilića i kustosa Jelene Vesić.

 


Ovaj razgovor u formi vođenja kroz izlozbu osmišljen je s namerom da se publici predstavi koncept samog projekta/izložbe u kome su učestvovali podjednako i umetnici i kustos, da se objasni tematsko opredelenje umetnika i uloga kustosa u savremenoj umetničkoj praksi. Kroz razgovor o izložbi i izloženim radovima, umetnik i kustos provešće posetioce kroz izložbu, uz poziv na razgovor, komentare, ...




Neizvesne adaptacije je projekat koji predstavlja nastavak zajedničkih radova dvoje umetnika, fokusiranih na različita, nestabilna i ne sasvim definisana moguća stanja katastrofe. Katastrofa koju prikazuju je politička, ekološka, društvena, lična i emotivna. Gverović i Ilić se fokusiraju na proizvodnju i prezentaciju različitih sadržaja koji nisu ujedinjeni u kristalno jasnu i sasvim sinhronizovanu celinu, niti kompaktnu ‘poruku’. Prostor izložbe ispunjavaju radovi u formi videa, objekta, teksta i crteža. Galerija je podeljena u manje prostorne celine, koje zajedno stvaraju utisak lavirinta u kojem nailazimo na serije ili pojedinačne radove. Hodnici i niše sugerišu dezorijentaciju i radove koji nisu jasno odvojeni/povezani. Svaku celinu ispunjava drugi element, drugi rad na izložbi, bilo da je reč o video projekciji, crtežu ili zvuku. Pojedini segmenti izložbe ukazuju na arheologiju nedavne proslošti, dok drugi nude polazne tačke za moguću buduću arheologiju.


Autori su do sada sarađivali na nekoliko zajedničkih projekata. Neuporedivosti. Formiranje sumnjivog stanja, je rad u procesu, započet 2010, ciji naziv problematizuje imperativ efikasnosti savremenog trenutka, i referiše na oblike i procedure saradničkog rada i zajedničkog autorstva. Rad je realizovan u različitim formatima - kao izložba u galeriji Nova (Zagreb), kao zidna slika u okviru 25. Memorijala Nadežda Petrović, To sam što jesam, gde je dobio nagradu memorijala, kao umetnička publikacija izdata u okviru 25. Memorijala i objavljena kao kontribucija u zagrebačkom časopisu ‘Život umjetnosti’. Prethodne saradnje autora su rad Rekonstrukcija (Kontekst galerija, Beograd 2007), koji se bavi sećanjem i njegovom određenošću političko-istorijskim faktorima i ličnim doživljajima realnosti, i instalacija Noiseless (ISCP, Njujork, 2006), koja ispituje materijalnu nevidljivost i slabu vidljivost teksta i slike, njihovog odnosa provocirajući paznju publike.

 

Tina Gverović (1975, Zagreb, živi i radi u Zagrebu i Londonu) je diplomirala slikarstvo na Akademiji Likovnih Umjetnosti u Zagrebu, poslediplomske studije završila na Jan van Eyck Akademiji (Maastricht, 2000). Trenutno je na doktorskim studijama na Univerzitetu Middlesex u Londonu. Radi u mediju instalacije koji uključuje zvuk, zidne crteže, slike na platnu, video i tekst. Takođe, izlaže slike i crteže nezavisno od ostalih medija.

 

Siniša Ilić (1977, Beograd, živi i radi na relaciji Beograd-Zagreb) je diplomirao i magistrirao slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Koautor projekta Pustinja slike. Jedan od osnivača i član urednistva TkH (Teorija koja Hoda) platforme iz Beograda od 2001. Rezidencijalni boravci: ISCP/Njujork, Kultur Kontakt/Bec i Schloss Solitude/Štutgart. Radi u polju likovnih i izvođackih umetnosti. U radovima dekonstruiše društvene fenomene i mehanizme poput oblika rada, nasilja u društvu, koncepata edukacije. Radovi su često orijentisani ka timskom organizovanom radu i saradničkim projektima sa autorima iz različitih umetnickih polja - vizuelnih umetnosti, izvođackih umetnosti, pozorišta, teorije.


 


 


Datum objavljivanja: 31.03.2011.