Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Nataša Škorić: Oblici, izložba slika i objekata

U utorak, 25. februara u Galeriji SKC -a otvorena je samostalna izložba slika i objekata , autorke Nataše Škorić.

 


 


Raditi pigmentima, grafitom, čađi, mermernim prahom, slikarski ih zauzdavati za Škorićevu znači najpre zagnjuriti ruke u njih... primiti ih, odžačarski, pekarski, u pore, pokrenuti telo da živi njihove hirove ne bi li se doprlo do njihove povlašćene, uvek iznova ciljane mase, gustine, tvrdoće ili masnoće, sjaja, uvek muklog prizvuka. U tom doslovno fizičkom obračunu nimalo ne čudi da je pomoć, pored ulja, polikolora i lakova, tražena i od voska, parafina, pa najzad i od drveta podloge - pogodnijeg od slikarskog platna da odgovori na toplinu tela. Mermernom prahu tu se pridružuje i cement, njegovo mešanje sa drugim materijalima, lepljenje, utrljavanje... do betonske tvrdoće, ali i do najtananijih valerskih razlika i harmonskih skokova. Ni upotreba medijapana za podlogu slike tu ne znači odustajanje od ovog visokoindividualizovanog odnosa prema materijalima. Ne odričući se njegove glatkosti i sjaja, Škorićeva pokriva medijapan akrilikom i lakom za čamce, a kroji ga u obliku ogledala voljenog u detinjstvu, čulnog “zbog ovalnog oblika i sivih staračkih mrlja” na koje se vraća preko prišpendlanih manufakturnih buba ili slikanih slepljenih gomila latica. I sečenje lima, i uključivanje njegove rđe u celinu imaće isti cilj. Reč je o neprekidnom i nepredvidljivom rušenju granica upotrebe materijala, svojstvenom umetnosti druge polovine dvadesetog veka, ali posebno iznenađujućem ako se ima u vidu pokazana izuzetna likovna strogost. Treba, naime, imati u vidu da Škorićeva “kroji” svoje motive u tradiciji crtačke discipline osvajane od Matisa i Arpa preko Elsvorta Kelija do Gerija Hjuma sa slobodom i inventivnošću dostojnom ovih velikana. Opredeljujući se za biljne motive, ona ih reže u drvenim, medijapan i limenim pločama da bi na zidu, uz osoben, neobično bogat ali otežan, u niže registre stegnut kolorit, intenziteta potapanog u materiju, stekli i skulptorski identitet – da bi uspostavili svet senki robusne snage. (Lj. Gligorijević)


Nataša Škorić rođena je 1971. godine u Beogradu. Diplomirala je i magistrirala slikarstvo na Fakultetu likovnih umjetnosti Cetinje u klasi profesora Dragana Karadžića. Izlagala je samostalno, kao i na više kolektivnih izložbi. Živi i radi u Beogradu.


 


Datum objavljivanja: 27.02.2014.