Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Mnoštva, Srđana Veljovića

U četvrtak, 10. septembra u 19 časova u Prodajnoj galeriji Beograd, na Kosančićevom vencu, otvara se samostalna izložba fotografija autora, Srđana Veljovića, pod nazivom, "Mnoštva". Izložba traje do 25. septembra.

 


Fotografski projekat  Srđana Veljovića (1968) nastao je, po rečima autora, sa idejom da se ,"sprovede vizuelna ekskurzija koja povezuje dva istorijska stanja pojedinca i društva – stanje kolektivne paradigme i trenutno, slobodno stanje individue". Umetnik se u svom fotografskom radu već godinama konsekventno bavi istraživanjem benjaminovskog pitanja o ,"sudbonosnoj estetizaciji politike u doba masa." Odnos zajednice i pojedinca, građanske jednodušnosti i egzaltacije slobodnog kretanja tela, rada istorijskog vremena i onog individualnog, neki su od aspekata ovog opusa. 


Olimpijski stadion u Minhenu (1972) predstavlja tačku preseka veoma različitih asocijativnih linija koje ga čine rubnom pojavom i mestom promene paradigme. Po svojim arhitektonskim osobenostima predstavlja otelotvorenje principa neeuklidske (zakrivljene) geometrije, a takođe i primer dekonstruktivizma u arhitekturi. Dalje, za ovaj stadion i ove Igre, vezan je i slučaj masakra nad Izraelskim sportistima, koji svojim medijskim efektima jeste paradigma upotrebe terorizma u svom punom potencijalu, na način koji umnogome određuje savremenu svakodnevnicu.Nasuprot ovoj fotografiji kao kontarpunkt imamo fotografije Sokolskog sleta u Pragu, 20-tih godina XX veka.

Ove dve tačke ćemo dalje interpolirati dvema serijama fotografija; prva, nastala u Sovjetskom savezu, krajem osamdesetih godina XX veka i druga nastala u Pragu i Berlinu 1989. u vreme Pada Zida.


Srđan Veljović (iz predgovora kataloga)


Portfolio Prodajna galerija Beograd


Datum objavljivanja: 09.09.2009.