Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Milija Belić na izložbi "Carrément"

Milija Belić će učestvovati na značajnoj izložbi savremene konstruktivne umetnosti, pod nazivom "Carrément" (od reči carré = kvadrat, carrément = pod pravim uglom, ali što istovremeno znači i sigurno, odlučno, iskreno), od 12. do 27. aprila 2014. u pariskom Centru Christiane Peugeot, nedaleko od Trijumfalne kapije.


 


Izložba će okupiti jedanaest afirmisanih umetnika iz ove oblasti različitih nacionalnosti (Belić, Bensasson, Besse, Bézie, Clolus, Lovrić, Orépük, Peugeot, Satoru, Strojna, Weyer), koji će se predstaviti ostvarenjima iz domena slikarstva, vajarstva i fotografije. Milija Belić, multimedijalni umetnik ali i teoretičar umetnosti (doktorirao je na Sorboni 1994. godine), koji je ujedno i komesar ove izložbe, prikazaće svoje najnovije slikarske i vajarske radove. Fernand Fournier je u tekstu za katalog istakao da Belićeve skulpture, najčešće oblikovane u vidu stubova, poseduju, pored očigledne ideje uspinjanja, i retko viđenu arhitekturalnu snagu.

Izložba "Carrément" zapravo preispituje intelektualno i likovno nasleđe konstruktivne, konkretne i minimalne umetnosti. Na zapadu je sve više manifestacija ovog tipa – izložbi, salona, bijenala, kao i galerija, muzeja ili fondacija specijalizovanih samo za ovu vrstu umetnosti (Galerija Denise René ili Fondacija Albers-Honegger u Mouans-Sartoux-u u Francuskoj, Muzej konstruktivne umetnosti u Ingolstadt-u u Nemačkoj, Museum Haus Konstruktiv u Zürich-u u Švajcarskoj, Mondriaanhuis - Museum voor Constructieve en Concrete Kunst u Amersfoort-u u Holandiji, Museum of Geometric and Madi Art u Dallas-u u SAD ili Muzej Satoru Sato u Tome-u u Japanu, na primer).  Vizuelni rečnik ove redukovane umetnosti komponovan je od osnovnih geometrijskih figura, ali je obogaćen ličnim i originalnim pristupom svakog umetnika.

Postoji trenutno, kod pristalica geometrijske umetnosti, pored prepoznatljivog dalekog odjeka bauhausovske škole, jedan novi senzibilitet, duh potpuno otvoren prema novim formama koji traži da se izrazi u likovnim umetnostima, arhitekturi ili dizajnu, objedinjavajući emocionalnu snagu sa naučnim činjenicama i vodeći neizbežno ka toliko sanjanom delu totalne umetnosti, navodi Belić u materijalu za izložbu. Umetnost je već odavno prevazišla potrebu da reprezentuje stvari. Ona stvara univerzum svojstven njoj samoj. Geometrijska pomagala su samo duhovna sredstva da se izgradi ovaj novi svet. Naša nova numerička era nas je već navikla da posmatramo svet preko brojeva i takođe nas je već prilagodila virtuelnom svetu komponovanom uglavnom od geometrijskih oblika. Ali inteligencija čula ne mora obavezno da prođe kroz racionalne mehanizme. Najapstraktnije matematičke ili geometrijske figure mogu da postanu izvor najplemenitijih estetskih emocija. 

Bazirana pre svega na kvadratu i pravoj liniji, koja je oduvek smatrana simbolom duhovnosti, ova rigorozna, reduktivna i hrabra umetnost, ne daleko od toga da postane jedini pravi izraz naše nove numeričke epohe, u potrazi je za likovnim jezikom isto toliko univerzalnim koliko i ličnim, za neotkrivenim prostorom - izvorom svih formi i senzacija, esencijom egzistencije, za slikom vernom nedovršenom snu o apsolutu, ističe Belić.         

Među izlagačima je i naš poznati, nedavno preminuli, fotograf Mirko Lovrić, koji će biti zastupljen radovima iz poslednje serije fotograma pod nazivom "Konstrukt". Izložba je već najavljena u brojnim francuskim medijima.


 



Datum objavljivanja: 03.04.2014.