Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Milica Vojvodić: Puzzle

U četvrtak 9. maja u 19 časova u Prodajnoj galeriji Beograd, na Kosančićevom vencu, otvara se samostalna izložba autorke, Milice Vojvodić, pod nazivom "Puzzle". Izložba traje do 27. maja, 2013. godine.


 


Osnovno polazište izložbe Milice Vojvodić (1983) su fotografije tla uvećane i transformisane u grafičke otiske s namerom da se kretanje u trodimenzionalnom svetu prenese na dvodimenzionalnu površinu papira. Svaki segment tla beleži tragove kretanja i realne i imaginarne putanje  slučajnih prolaznika. Razjedinivši delove kompaktne putanje, dobijamo zasebne celine koje, složene na različite načine, stvaraju potpuno drugačije slike mobilnosti sveta. Jedan kompaktni prostorni sadržaj razdeljuje se na manje komponente, ostavljajući mogućnost ponovnog konsolidovanja. Prostorna cirkularnost obezbeđuje stvaranje dojma stepenastog rasparčavanja prvobitnog grafičkog otiska. Ovaj proces ukazuje na nepostojanost segmenata koji se u kružnom toku transformišu.

                              



Prvi Upućenik: Sigurno želite da naglasite da je Milica Vojvodić svojim nazivom ciklusa (Puzlle), involvirala-uključila publiku i ostale posmatrače u jedno netipično tumačenje izvesnih problema koje postavlja savremena grafika kao disciplina. Inicijacija grafike je jedan probni otisak koji je polazište i putokaz za dalji rad. U ovom slučaju, grafičarka M. V. je taj probni otisak iskoristila tako što ga je pokrstila drugim medijom – fotografijom. Varijabilnost njene postavke i mobilnost što je poseduje, čini mi se, pokreće se u kružnom toku. Izbori se šire i zgušnjavaju, svaki raspored je logičan i prati zakonitosti koje možemo iznaći u prirodnom okruženju...

Drugi Upućenik: Ne znam, putanje i mobiliteti su pitanja slobode, ako se slažete; jer svaki izbor nudi nam još hiljadu drugih, bitno je da se razlučivanje započne.

Prvi Upućenik: Ja u ovim grafikama prepoznajem uvećano saće, a celokupna predstava-postavka izgleda mi kao elektronska košnica u kontrolisanom rasturanju, korigovanom, s naglašeno racionalnom koncepcijom. Izuzeti su detalji, pa su od običnog povoda postali umnoženi vizuelni kodovi... I sve to od jednog probnog, kvadratnog otiska?

Drugi Upućenik: Setio sam se da sam pročitao da je Maljevič govorio o razvoju iz kvadrata, nazivajući ga začetkom a ne posledicom. Kvadrat nije plod formalne evolucije, već sam iz sebe daje plodove sopstvenim raspadanjem...

Prvi Upućenik: Zar onda ne mislite da je i Milica Vojvodić, na inteligentan način svojom postavkom iskoristila dobar deo od ukupne energije kvadrata?

Drugi Upućenik: Kolega, samo ću Vam reći da se saberete i ako možete sastavite u kaleidioskopu koji nam je Milica Vojvodić načinila.



Danilo Vuksanović, vizuelni umetnik  (iz predgovora kataloga)


 



Datum objavljivanja: 09.05.2013.