Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Mileta Prodanović, Altera Pars, instalacija

U sredu, 23. februara u 19 sati u Likovnoj galeriji Kulturnog centra Beograda, otvara se samostalna izložba autora Milete Prodanovića, pod nazivom, "Altera Pars", (instalacija) . Izložba traje do 13. marta.


 


Tokom tri decenije bavljenja vizuelnim umetnostima, Mileta Prodanović je stvorio višeslojan umetnički opus, koji mu je omogućio da se bavi sasvim različitim pristupima i rukopisima, da bude i "angažovan" i "neangažovan". Njegove izložbe izazivale su kontroverze koje se nisu ticale samo kritičkog prosuđivanje njegovog dela već su bile povod za ozbiljna i po posledicama dalekosežna preispitivanja aktuelnih odnosa, stanja i procesa u svetu likovnih umetnika i njihovog rada u određenom političkom trenutku. I kao da mu ni to nije bilo dovoljno Mileta Prodanović se i svojim književnim, publicističkim i novinarskim angažmanom eksplicitno uključivao u društvena previranja. Altera pars (Audiatur et altera pars - Neka se čuje i druga strana, lat) je naziv ujedno i "ključ”"izložbe ili medijski stav, komentar na aktuelno shvatanje umetničke produkcije najčešće tumačene iz jednog ugla ali i na postupak rada, zasnovan na medijskom dvojstvu (fotografsko – slikarskom) materijala koji se izlaže. Ni jedan do sada Prodanovićev ciklus kao ovaj izložen u Likovnoj galeriji Kulturnog centra Beograda nije imao toliko odmerenosti, suptilnosti, želje da se u prvi plan istakne povratak osnovnom u umetnosti: radosti stvaranja, poigravanju materijalom, oblikom, ritmom, manuelnim svetom slike...




U izloženim radovima, poliptisima koji čine fotografije fragmenata gotičke fasade katedrale u Orvietu li uvećani detalji draperija sa italo-vizantijskih slika, među koje su interpolirani crteži/gvaševi ili slike dosledno je i do kraja primenjen koncept citatnog i repetetivnog. Ali ovog puta nema koda, ni prosvetiteljskog, niti bilo kog drugog, koji bi trebalo dešifrovati. Njihova posebnost je upravo u suptilnom prelasku i povezivanju fotografskog predloška sa manuelnim svetom slike, i stvaranju tajanstvenog odnosa između dokumenta i sećanja, prošlosti i sadašnjosti, materije i forme, stvarnog i zamišljenog, bespovratnog i nezavršivog...



Mileta Prodanović (Beograd, 1959) je studirao arhitekturu i slikarstvo. Završio je Fakultet likovnih umetnosti u Beogradu 1983. godine i na istom fakultetu magistrirao 1985. godine. Specijalizacija u Londonu, na Royal College of Arts 1989-90. Na FLU u Beogradu je 2009. godine stekao zvanje doktora likovnih umetnosti, gde od 1990. radi kao asistent, docent i potom vanredni profesor. Izlagao (od 1980. godine) na više samostalnih i grupnih izložbi u Jugoslaviji i u više evropskih gradova (Rim, Tibingen, Tuluz, Karkason, Venecija, Beč, Grac, Prag, Regensburg, Kijev…). Godine 1986. izlagao je na Bijenalu u Veneciji, u jugoslovenskom paviljonu. Od 1983. objavljuje prozu, esejističke tekstove iz oblasti vizuelnih umetnosti i publicistiku. Dobitnik je nekoliko nagrada iz oblasti književnosti i likovne umetnosti.


 Portfolio Kulturni centar Beograda


 



Datum objavljivanja: 22.02.2011.