Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Margareta Jelić: Martinini kolači

Margareta Jelić predstavlja svoj najnoviji multidisciplinarni projekat Martini kolačići kroz seriju slika, crteža i interaktivnu video igru. Otvaranje je u četvrtak, 5. marta u 19. časova u Likovnoj galeriji, Kulturnog centra Beograda. Izložba traje do 28. marta, 2015. godine.


 


Margareta Jelić predstavlja svoj najnoviji multidisciplinarni projekat Martini kolačići kroz seriju slika, crteža i interaktivnu video igru kao složeniju formu svojih ranijih animiranih radova. Slike iz ciklusa Cupcakes, tematski podeljene po prazničnim celinama na Noć veštica, Uskršnji, Rođendanski i Božićni Cupcakes, “dekorisane” su slikama preuzetim sa interneta i predstavljaju “refleksiju global(izova)nog sveta spektakla i multikulturalne kolonizacije”. Video igra Martini kolačići je adaptacija te teme u interaktivni interfejs u kojem “igrač”, odnosno publika u galeriji, pravi svoj kolačić.



Prema rečima Katarine Radulović autorke teksta u katalogu izložbe predstavljeni radovi tematski razrađuju cupcake kao mali kolač multiplikovan, individualno strukturiran, višemedijski obrađen i uvek koncipiran za određenu priliku konzumiranja. Crtež, oslikana površina kao i digitalna ekranska slika su tehnički modaliteti na kojima se pojavljuje umetnički govor. Jedan od radova predstavlja igricu i mogućnost da se u digitalnom kompjuterskom prikazu napravi identičan kolač kakav se može naći u aranžmanu naslikanom u većim formatima. Razrađujući u tom smislu istu ideju rad inicira procesualnost i (re)interpretaciju predstave u više medija. I u drugim tehnikama predstavljeni kolači pripadaju Marti, koja u zanimljivo ambijentalizovanom prostoru dela Šta žena može da uradi otkriva identitet kao značenje. Prostor strukturiran poput scene pokazuje da je jedno od težišta dato razvijenoj scenografiji koja tematizuje vezu sa procesualnošću, proticanjem slika i otuda filmom. Mišljena i komponovana kao unutrašnjost poslastičarske radnje scena je prvobitno koncipirana sa devojčicom koja kupuje sladoled da bi umetnica u konačnom rešenju pribegla strukturi sa Martinim rukama položenim na pult. Ovako izvedena kompozicija podržava tezu da je umetnost u službi razotkrivanja identiteta. Nadalje u tom smeru umetnost može da se razmatra kao prostor materijalizacije identiteta…



Margareta Jelić je diplomirala slikarstvo na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Magistrirala je Multidisciplinarne umetničke studije 2006. na Univerzitetu umetnosti, a doktorske studije na Višemedijskoj umetnosti kod prof. Vladana Radovanovića. Predavala je Višemedijsku umetnost na doktorskim studijama Univerziteta umetnosti u Beogradu u periodu 2008-2010. Član je ULUS-a i ULUPUDS-a od 1997, i Udruženja likovnih umetnika Austrije (BVO) od 2000. godine. Izlaže crteže, slike, elektronske slike, video radove i bavi se animacijom kao umetničkim izrazom. Od 1991. prisutna je na sceni savremene vizuelne umetnosti: priredila je sedamnaest samostalnih izložbi i učestvovala na brojnim grupnim izložbama i internacionalnim manifestacijama savremene vizuelne umetnosti i animiranog filma u Beogradu, Požarevcu, Čačku, Budimpešti, Beču, Parizu. Objavila je knjigu Fragmentarni pogled u umetnosti i filmu 20. i 21. veka, Nolit, Beograd 2010. O njenom radu izdata je i monografija autorke Jasmine Ćubrilo, Ogledi o/iz drugosti, Margareta Jelić, Vujičić kolekcija, Beograd 2012.


 



Datum objavljivanja: 05.03.2015.