Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Kristian fon Boris: IPHONECHINA

APSOLUTNO SADA (asocijacija APSOLUTNO 1993–2005) SMRT, 15.1. – 25.1.2015. Vođenje kroz izložbu - prezentacija umetnika, 16. januar u 17h CHRISTIAN VON BORRIES, dirigent, flautista, kompozitor, producent i reditelj (Berlin, Nemačka)


 


Projekcija filma: IPHONECHINA, 70 min, 2014.

https://www.youtube.com/watch?v=5LGFoJWMwj8



Nakon THE DUABI IN ME i MOCRACY- NEVERLAND IN ME, IPHONECHINA, novi film Kristiana fon Borisa u saradnji sa Liu Jan postavlja hipotetičko pitanje:

Ako bi kompjuterska kompanija Apple bila država, da li biste vi, gledaoci, želeli da živite u Apple ili u Kini?



Film Kristiana fon Borisa / Christian von Borries (reditelj) i Liju Jan / Liu Yan (beta - tester)

Hu Mengchu, Ling Zhu and Nora Wehofsits, komunikatori

Ute Adamczewski, urednik



IPHONECHINA možemo posmatrati i kao ažuriranje Antonionijevog dokumentarnog filma o Kini 1972. godine i kao ultimativno oslanjanje na horor žanr. Horor predstavlja definicije kulture koje mogu ili ne moraju biti tačne, ali daju primer prema kom se ljudi mogu odnositi u svom životu. Ovde, u Kini, SAD, Evropi, svakodnevni postupci se čine čudim, društvo ekrana je sveprisutno. Stoga, film je natopljen u Vaporwave, muzički žanr koji pravi semplove iz komercijalnih muzičkih loop-ova i ozloglašenog klavira samih Apple reklama.



Društvo kontrole u kom svi mi živimo (prema Žilu Delezu) postavlja nas u zamku : Informacijska tehnologija, koju je sumirala Kalifornijska ideologija, više ne treba građane, samo smartphone-ove (Evgeny Morozov). I kineska država dozvoljava da njenih stotine miliona mladih radnika migranata budu eksploatisani - za navodnu bolju budućnost (Wang Hui).



Tako, IPHONECHINA je alegorija, pre beznadežna analiza u srećnom jeziku nego optimistična analize u nesrećnom, dosadnom i besmislenom zabavnom jeziku (Žan Bodrijar). Ili, da citiramo staru kinesku izreku: "  ming bu zhi qian", život je postao jeftin .



Biografija:

Christian von BORRIES proizvodi medije iz drugih medija. On je dirigent orkestra, kompozitor i producent site specific psihogeografskih projekata. Njegove radove su poručili, između ostalih: Festival Lucerne, Kunstfest Veimar, Volksbuehne Berlin, Kampnagel Hamburg i Documenta 12. CD "Reply Debussy" osvojio je nagradu Echo. Njegov prvi film "Dubai u meni" osvojio je nagradu na filmskom festivalu FID Marseille i bio prikazan na filmskim festivalima širom sveta, kao i na Industrijskom bijenalu Jekaterinburg, na Principio Potosi izložbi u Madridu i Berlinu i onlajn. Njegov drugi film "Mocracy" osvojio je Klaus-Wildenhahn nagradu na Dokumentarfilmvoche Hamburg. Treći film "I’m M" premijerno je prikazan u Meksiko Sitiju i na Bergen Assembly Biennale 2013. Upravo je završio četvrti film "IPHONECHINA". On je anti-copyright aktivista i živi u zelenoj kući u Berlinu.

2011. bio je gostujući profesor za arhitekturu na Akademiji umetnosti u Nirnbergu , 2012. predavao je na filmskoj školi HFF u Potsdamu. Prošle godine je učestvovao u paviljonu zemalja centralne Azije na Bijenalu u Veneciji, na Bergen Assembly u Bergenu / Norveška i Werkleitz bijenalu u Halle / Nemačka.



www.masseundmacht.com

http://soundcloud.com/masseundmacht/tracks

www.the-dubai-in-me.com

http://mocracy.info/

http://www.youtube.com/user/masseundmacht/videos

www.hegemonietempel.net


 



Datum objavljivanja: 09.01.2015.