Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

In(FLU)ence Željka Radunovića

U sredu, 8. jula u 19.30 sati u Galeriji FLU, Knez Mihailova 53, otvara se magistarska izložba umetnika Željka Radunovića, pod nazivom, "In(FLU)ence". Izložba traje do 17. jula.

 


In(FLU)ence, vreme sada


"… eksperimentalna umetnost polazi od uverenja da je predmet umetnosti sam jezik I da izražavanje više nije isprobavanje novih tehnika već analiza upotrebljenih umetničkih sredstava". Fenomen koji istražujem je transfer istorijskog, sociološkog ili pop fenomena u vokabular instutucionalne kulture I to na nivou znaka, simbola za određeni događaj (svetska ekonomska kriza, 11. septembar (9-11), atentat na Kenedija …). 

U svom radu zastupam tezu da je medijska kultura postala signifikantna (u skladu sa devizom da je medij – informacija, znak) tj. da su određeni istorijski (i drugi) narativi koji su medijski zabeleženi dostigli simboličku tj. semantičku vrednost. Pojam "znak" ovde treba shvatiti u najširem mogućem smislu, ne samo kao semantički označitelj već i kao određeni narativ preveden iz jednog medija u drugi, kao pojam interdisciplinarnog karaktera. Često citav kontekst prevodim u znak koristeći niz simboličkih ravni da bih istakao jednu dominantnu, ne služeći se neminovno linearnim sledom. Izbor postupaka kao i materijala kojima se koristim određuju ili pojačavaju simboličku strukturu dela, ugrađujući vrednost znaka koja proističe iz opšteg konteksta. "… ispostavlja se da je umetničko delo uslovljeno kontekstom u koji se postavlja. Prema tome, karakter umetničkog gesta ne daje umetnik nego opšti okvir". Kontekstualizacijom znaka/simbola i njegovim re-defini sanjem, smeštanjem u određeni okvir dodeljujem mu novu vrednost – nov identitet. U svojoj re/intepretaciji simbola u radovima koje izlažem, vodim se hronologijom koju simboli imaju u mom iskustvu. Često je u pitanju društveno-istorijska realnost vremena sadašnjeg i vrednosni atributi koji ga dekodiraju. U jednoj od svojih brojnih elaboracija sveta oko nas Bodrijar objašnjava proces razaranja simboličkog identiteta i njegovu dezintegraciju kroz primer metafore o istorijskom činu u kojoj definiše društveno- istorijski kontekst (rat, subverziju, destabilizaciju) dodeljujući mu odgovarajuće (pripadajuće) simbole (vuk, bubašvaba,virus). Vodeći se sličnom analogijom pokušavam da na simboličkom nivou, često koristeći ironijski diskurs, dam analizu aktuelnog drušvenog trenutka, te je angažovanost svesno naglašena kao jedna od bitnih dimenzija u mom radu.




Diplomirao slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, u klasi prof. Živojina Turinskog 1996.godine.

Magistarske studije završava u klasi prof. Anđelke Bojović. Član je ULUS-a od 1996.godine.


Samostalne izložbe:

1997. Slike, Galerija DK "Studentski grad", Beograd

2002. Crteži, Galerija "Božidar Adžija", Beograd


 


Datum objavljivanja: 07.07.2009.