ID: DEDLAJN / Open Design Studio / dizajn performans - otvoren rad na katalogu izložbe Utorak - Sreda 10. i 11. novembar 2009. / 10h- 20h , MSUV Učestvuju: Marko Brkić, Katarina Lukić Balažikova , Zadatak: 10.novembar 2009. 10h Deadline: 11.novembar 2009. 20h
OPEN DESIGN STUDIO
Open Design Studio je nezavisna inicijativa grafičkih dizajnera sa ciljem podrške otvorenog shvatanja vizuelne komunikacije i grafičkog dizajna. Osnovni cilj Open Design Studio je ostvarivanje edukaciono-informativnih aktivnosti za različite ciljne grupe i podrška otvorenog shvatanja i poimanja vizuelne komunikacije putem radionica, igre, predavanja i diskusije. U ciljeve ovih aktivnosti spada i izgradnja međunarodne mreže dizajnera koji otvoreno diskutuju, prezentuju, stvaraju, shvataju i informišu o stvarima vezanim za vizuelnu komunikaciju i grafički dizajn. Projekat Open Design Studio se bavi aktuelnim problemima u oblasti grafičkog dizajna i vizuelne kulture iz raznih aspekta i pogleda, otvara nove mogućnosti posmatranja grafičkog dizajna kao slobodne i otvorene discipline, pomaže razvoju kolaboracione prakse mladih dizajnera i njihovog umrežavanja što sve pomaže povećanju vizuelne pismenosti i vizuelne kulture u društvu.
Učestvovanje Open Design Studio u okviru izložbe ID: Ideologija dizajna se bazira na igri, kolaboraciji i eksperimentu. Dva projekta, koja će publika moći da vidi su zasnovana na pojmovima - psihički pritisak, deadline, brzina i identitet, predstavljaju ideologije koje definišu dizajn kao otvorenu i kolaboracionu disciplinu, ali takodje i pokazuju na fenomene današnjeg društva.
Psihički pritisak, brzina i deadline formiraju dizajn i dizajnera u smislu zadovoljenja konstantno povećavajućih zahteva industrije bazirane na brzom kapitalističkom razvoju. Identitet i njegova potreba preciznog definisanja na tržištu pokazuje da je grafički dizajn preko korporativnih identiteta postao ne samo prenosilac individualnih karakteristika nego i prenosilac ideologije samih korporacija.
Dizajn je smatran u standardnom smislu kao zatvorena i individualistička disciplina, koja se kao timskа posmatra samo u kontekstu advertajzinga zbog prosperiteta i efikasnosti na tržištu. Open Design Studio pokazuje svojim učestvovanjem takođe i na problem otvaranja rada grafičkog dizajnera u Vojvodini, ali i u celoj Srbiji i time pokazuje na potencijal dizajna kao jedne perspektivne kolaboracione discipline.
Projekti: ID: DEADLINE, ID: IDENTITET
Autori projekata: Marko Brkić, Katarina Lukić Balažikova
ID: DEADLINE
dizajn performans - otvoren rad na katalogu izložbe
Učestvuju: Marko Brkić, Katarina Lukić Balažikova
Zadatak: 10.11. 2009.u 10:00
Deadline: 11.11. 2009. u 20:00
Brzina rada i pojava dedlajna je postala kriterijum kvaliteta i kvantiteta, zajedno sa cenom definiše i deformiše današnju dizajn produkciju. Rad pod pritiskom utiče na njegov rezultat i na njene učesnike, potreba brze reakcije, povećane koncentracije i brze komunikacije je stalno prisutna. Projekat ID: Deadline dizajn-performansom predstavlja otvoren studio, gde dvoje grafičkih dizajera (Marko Brkić i Katarina Lukić Balažikova) direktno u izložbenom prostoru Muzeja savremene umetnosti Vojvodine, pod vremenskim pritiskom i u neugodnim fizičko-psihičkim uslovima zajedno stvaraju katalog izložbe.
ID: IDENTITET
Kolaboracioni rad na logo-u izložbe ID:Ideologija dizajna
Otvaranje procesa: 23.10. 2009. (tokom otvaranja izložbe) – 22.11. 2009. (zatvaranje procesa: pretposlednji dan trajanja izložbe)
Projekat ID: Identitet je kolaborativan rad na logo-u izložbe ID: Ideologija dizajna u formi web sajt platforme, koji je ograničen vremenom trajanja izložbe. Redizajniranje prve postojeće varijante logo-a je omogućeno funkcijom upload/download na sajtu projekta i počinje otvaranjem izložbe. Mogućnost redizajniranja samo poslednje prikazane varijante logo-a na sajtu ograničava polje kreativnosti i inspiracije autora, ali može da donosi i bolje rešenje. Ovakav proces demonstrira neprestano redizajniranje kao konstantan proces promene identiteta, čime se stalno i redefiniše sama ideologija događaja. Takođe, redizajn i konstantna redefinicija identiteta predstavljaju primer kompetitivnog karaktera dizajna u funkciji neprestanog zahteva za inovacijom.
Značaj redizajniranja i stvaranja identiteta izložbe tokom njenog trajanja je takođe i u gledanju identiteta kao retrospektivne akcije, a ne kao instantno formulisane vizuelne reprezentacije. Identitet izložbe postaje tek na samom kraju, otkrivanjem svih postojećih redizajniranih formi logo-a.