Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Dupla inicijacija (Um Still Arion)

Veliko zatvaranje izložbe "J'etais assis sur la tombe de Vincent", pod nazivom Dupla inicijacija, (Um Still Arion), koja se sastoji iz video projekcije kao i likovno-scenskog performansa. Utorak 10.april, u Blok galeriji na Novom Beogradu, Jurija Gagarina 221, treća stanica posle Kineza od grada, preko puta poste u bloku 45. u 20h.


 


DUPLA INICIJACIJA



(Um Still Arion)



Dupla inicijacija (Um Still Arion) predstavlja izmeštanje kontexta izlagačke galerije u kojoj trenutno izlažem slike, i to u svrhu umetničke ispovesti. U pitanju je Blok galerija koja se nalazi u bloku 45 na Novom Beogradu. Izložba pod nazivom "J’etais assis sur la tombe de Vincent" ili u prevodu "Sedeo sam na Vinsentovom grobu", bavi se identitom umetnika koji pokušava da pronađe nekakvu konačnu formulu, odnsono kurs koji će ga dovesti do izvesnih kreativnih odgovora. Ovde ja kao umetnik pokusavam da pronađem rešenje i to na Vinsentovom grobu (Vinsent Van Gog). Izložba je otvorena na 149-togodišnjicu Van Gogovog rođenja(30.mart) a akcijom Dupla inicijacija, koja se sastoji od video projekcije kao i likovno-scenskog performansa, zatvaram gore navedenu izložbu.



Umetničku inicijaciju sam doživeo tokom 2011 godine radeći u polju u kome je stvarao Van Gog(Auvers-sur-Oise) kao i redovnom posetom njegovom grobu u istom mestu. Ovo sam nazvao Dupla inicijacija, jer dolazi u pravom trenutku za mene i stoga ima težinu dve inicijacije odjednom. U radovima koje izlažem u galeriji jasno pokazujem o čemu se radi. U njima konstantno tražim izlaz, nema ulaza. Upravo sam taj izlaz načao u Auversu, maker na kratko. I sada želim u galeriji u kojoj i sam izlažem da pokažem o kakvoj inicijaciji je reč. I gde sam ja u svemu tome.



Sada od jednog prostora koji predstavlja tradicionalno i dobro poznato rešenje za o i izlagačku praksu, ali i konvencionalno, dolazi do njegove pune trasnformacije u mesto za umetničku ispovest. I ovo predstavlja jedan od retkih trenutaka na našoj umetničkoj sceni, gde zapravo galerija staje u službu umetnika, što inače nije slucaj. Jer kod nas postoji praksa da umetnici staju u službu galerije odnosno kustosa. Ja kao umetnik, ispovedam se pred svojom publikom, prikazujem sebe kao autora pre, u vreme, kao i posle same inicijacije, sa jednom jasnom porukom "Um Still Arion" ili u prevodu "I povrh svega i dalje sam onaj isti Arion". Stoga sam pripremio mnogo jak interaktivni likovno-scenski performans za Veliko zatvaranje. Što znači da ja Jesam doživeo jednu umetničku inicijaciju  i da su se moji pogledi kada je savremena umetnost u pitanju iščistili i izbistrili, dok moja poetika u umetničkom izrazu i dalje ostaje nepromenjena. Oštro i Jasno. Ja jesam promenio boju ali ćud nikako. Stoga ovo zatvaranje vidim kao jednu veliku probu implementacije ove inicijacije u koži savremenog umetnika. Na taj nacđčin izložba "J’etais assis sur la tombe de Vincent" dobija na svojoj punoj verifikaciji i ovim zatvaranjem stavljam jednu, a u isto vreme otvaram mnogo novih tačaka, kada je savremena umetnost u pitanju.



Arion Asllani je rođen u Beogradu 1980. 2005 - Diplomirao na FLU (Fakultet likovnih umetnosti), odsek – slikarstvo, Beograd Član ULUS–a (Udruženje likovnih umetnika Srbije) od 2007.god. Član Maison des Artistes (Udruženje umetnika Francuske) od 2010.god. U statusu samostalnog umetnika od 2008god. Izlaže kolektivno i samostalno od 2000.god. Šest puta izlagao samostalno i više puta kolektivno.



Sarađivao sa Domom omladine Beograda, Studentskim kulturnim centrom, Domom kulture Studentski grad, Rexom kao i mnogim nevladinim organizacijama u zemlji koje podržavaju umetnost kao i umetničke prakse, između ostalog sa Fondom za otvoreno društvo, Centrom za stvaralaštvo mladih, Belef centrom, Grupom 484, Biroom za kulturu i komunikaciju, Centrom za ženske studije.



Učestvovao u preko 200 pozorišnih predstava i umetničkih performansa od 1991.god. u zemlji i po međunarodnim pozorišnim festivalima u inostranstvu (Boško Buha, Jugoslovensko Dramsko Pozorište, Narodno pozorište, Duško Radović, Srpsko narodno pozorište(NS) Belef, Bitef, Sterijino pozorje, Dom Omladine, Studentski Kulturni Centar) sa pozorišnim trupama Mimart teatar, Porodicom Bistrih potoka, Kacura Khan (Butoh ples) kao i samostalno u pozorištu Boško Buha i Jugoslovenskom dramskom pozorištu.



Pisao za dnevni list Danas priloge vezane za umetničku scenu. 



Arion ASLLANI svoj stvaralački angažman vezuje za mnoge nevladine organizacije, institucije kulture, pozorišta, teatarske trupe. Autor različitih vizuelno-likovnih projekata, koji britkim i često duhovitim konceptima komentariše najrazličitije teme od socio-političkog konteksta ovdašnje sredine ili globalnih previranja, do nekih čisto umetničkih / likovno-formalnih pitanja.



 

http://www.artinfo.co.rs/profil.php?korisnik_id=1545

http://www.artinfo.co.rs/profil.php?korisnik_id=1546


 



Datum objavljivanja: 09.04.2012.