Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Duhovi zemlje Larise Ackov

U petak, 3. septembra, 2010. u 19 časova u Muzeju primenjene umetnosti, Vuka Karadžića 18, otvara se samostalna izložba keramičke prostorne instalacije autorke, Larise Ackov. Izložba traje do 25. septembra.

 


Larisa Ackov (1971) pripada mlađoj generaciji srpskih keramičarki iz koje se izdvaja – s jedne strane definisanim estetskim sistemom vrednosti i medijskom mobilnošću, s druge strane suverenim vladanjem keramičkim materijalom, uz čiju pomoć stvara dela koja šalju jedinstvenu vizuelnu i strukturnu poruku. Samostalnom izložbom »Duhovi zemlje«, umetnica zaokružuje svoj dosadašnji opus, započet prvom izložbom Susret iz 2000. godine, istovremeno nas uvodeći u svoja nova artikulisana likovna i vizuelna istraživanja. Od 2000. godine priredila je 12 samostalnih izložbi u Beogradu, Torontu i Pančevu. Dobitnica je značajnih priznanja i nagrada, među kojima izdvajamo Veliku nagradu XIII trijenala keramike 2009. godine. Živi i radi u Pančevu.




Izložba Larise Ackov  Duhovi zemlje podrazumeva podnu i zidnu keramičku instalaciju koja se sastoji iz više delova - većih skulptura i panoa, koji svaki za sebe egzistiraju kao samostalne celine. Njihovim međusobnim kombinovanjem nastaje jedinstvena i neponovljiva instalacija koja formira različite likovne celine, simboličke prizore. Centralni deo svakog segmenta složene višeznačne kompozicije ispunjen je imaginarnom vizijom osobenog mikrokosmosa, kojim dominiraju pejzaži ispunjeni predstavama anđela i duhova. Ovaj model instalacija nastaje u interaktivnom odnosu s prostorom u kome su izložene, što je istovremeno i čin umetničkog performansa. Umetnica kaže „svi elementi, koje često nasumice vadim iz brojnih kutija, nemajući tačan uvid u njihovu količinu, u komadiće se slažu u celinu...“, bez premišljanja, planiranja, a rezultat je logičan i do detalja isprojektovan.




Kustos izložbe Biljana Vukotić u tekstu kataloga uočava da:«Iskorak iz uobičajene prakse Larise Ackov nastaje u primeni konkretnog vizuelnog znaka ili strukture znakova urbanog i industrijskog okruženja. Na ovim panoima iznad postojećih hemijskih i nuklearnih postrojenja, koje danas šire ekološko zagađenje, lebde anđeli zabrinuti za ljudsku sudbinu, poput onih iz filma Nebo nad Berlinom, Vima Vendersa. U radovima iz ovog ciklusa uočljiva je promena uobičajenog ikonografskog modela anđela koji su sada prikazani kao ljudi s uočljivom naznakom polne pripadnosti.«

U specifičnoj zaokruženoj strukturi podne instalacije Duhovi zemlje meki porcelan, terakota, engoba, u završnoj fazi stvaranja u izložbenom prostoru Muzeja primenjene umetnosti već formirani delići i figure grade celovite simboličke celine: Mikronaut, Geobiologija, Maja, Drvosvet, koji su peščanom podlogom objedinjeni u jasne celine. Estetizovane forme izrazito ličnih ostvarenja Larise Ackov ispunjene su intimnim sadržajima. U njihovom oblikovanju služi se postupkom kojim u većoj meri koristi logiku oblikovanja slike i boje nego logiku tradicionalnog medija skulpture.


Portfolio Muzej primenjene umetnosti


Datum objavljivanja: 30.08.2010.