Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Dekodiranje ruskog kulturnog koda

U ciklusu predavanja, "Evropske perspsktive održivog razvoja kulture" u četvrtak, 29. aprila u 19 časova u Zavodu za kulturu Vojvodine, Vojvode Putnika 2, Novi Sad, Dr Ekaterina Khramkova održaće predavanje, "Dekodiranje ruskog kulturnog koda".

 


Prezentacija razmatra sta se to moze nazvati ruskim arhetipom i kako se  poznavanje njegovih osnova moze primeniti na novi dizajn proizvoda i na  razvoj ruskog trzista. Jedan od osnovnih pristupa koji se predstavlja je  komparativna analiza ruskih i zapadnjackih stavova u svesti kada u  osnovi zapadnjackog mentaliteta lezi dualitet nesavrsenog ''zemaljskog''  i savrsenog ''nebeskog'' i covek cija je misija da ''unapredi''  situaciju - stvori raj na zemlji  i mnogo manji kontrast izmedju  ''Raja'' i ''Zemlje'' koji karakterise rusko shvatanje gde oni  koegzistiraju kao uglavnom paralelne realnosti. Time cudesno,  natprirodno, biva utkano u  sustinu obicnog svakodnevnog coveka  ne samo  u  ruskim bajkama gde je Rusija zemlja fantazija, vec i u samoj sustini  ruskog bica. Ruski tip je arhaicniji od zapadnjackog u smislu da je za  Ruse sama realnost oduvek bila sveta.


 


Dr Ekaterina Khramkova


Osnivački direktor strategije i inovacija u dizajnu konsultantske firme Lumiknows.

2005 – 2006. – magistar društvenih nauka: Dizajn i strategija brendiranja (Univerzitet Brunel u Ujedinjenom Kraljevstvu)

1995 – 1999. – doktor Antropologije kulture (Ruska akademija nauka u Moskvi)

1990 – 1995. magistar prirodnih nauka u oblasti Spoljne ekonomije (Moskovski državni univerzitet Lomonosov)


Šef odeljka za dizajn i inovacije na Moskovskoj akademiji industrije i finansija;  Glavni predavač u Britanskoj višoj školi umetnosti i dizajna u Moskvi za ispitivanje dizajna, predviđanje i prognozu trendova; Kolumnista za Harvard Business Review – Russia, razmatranja o dizajnu i inovaciji.




Ekaterina je 2005. bila nagrađena stipendijom Chevening od strane Kancelarije za spoljne poslove i komonvelt britanske vlade, čime joj je omogućeno da pohađa master kurs o dizajnu i strategiji brendiranja na Univerzitetu Brunel – jedan od prvih programa na svetu koji je osmišljen kako bi razmišljanjem o dizajnu doneo dobrobit u vidu izlaženja u susret potrebama biznisa i društva. Po prvi put u Rusiji, ova prestižna stipendija dodeljena je u oblasti Novog dizajna i razvoja proizvoda.


Ekaterina redovno piše, predaje i objavljuje radove o razmišljanju o dizajnu za popularne medije vezane za dizajn kao i za organe ruske vlade. Uključujući inovativne pristupe u Novom razvoju proizvoda, Ekaterina naglašava socijalnu, kulturološku, tehnološku i poslovnu dimenziju dizajna.


Lumiknows (http://www.lumiknows.com) je ruska konsultantska firma zasnovana na strategiji dizajna i inovacije koja je specijalizovana za Fuzzy Front End u inovaciji i za Novi razvoj projekata. Lumiknows cilja na to da obezbedi uvid u pokretače, način života i svest ruskih potrošača zajedno sa stvaranjem dobrih poslovnih strategija koje vode ka identifikovanju novih proizvoda i marketinških prilika u Rusiji. Među klijentima su Samsung, Renault, Danfoss/DEVI, Philips, Intel, Harris Tweed, Moskovski metro, Moskovski državni univerzitet Lomonosov, kao i mnogi drugi.


Sa akcentom na ljudima, istraživanje i inovacije, Lumiknows pomaže kompanijama da urade obe ove stvari: da stvore velike ideje i da sagrade održive inovativne kulture.


Lumiknows integriše sledeće tri glavne oblasti aktivnosti koje su neizostavne za stvaranje uspeha Novog razvoja proizvoda: (1) "istraživanje dizajna" usmereno je razumevanju naroda za koji se razvija proizvod; (2) "dizajn i razvoj" – da se otkrića iz prvih faza ispitivanja sprovedu u inovativne proizvode i okruženja; (3) "transformacija kulture" – za zajedničko stvaranje inovativne poslovne kulture sa klijentima.


U osnovi pristupa firme Lumiknows leži "razmišljanje o dizajnu – disciplina koja koristi osetljivost i metode dizajnera kako bi se izašlo u susret potrebama ljudi u pogledu toga šta je tehnološki podesno i šta izvodljiva poslovna strategija može da pretvori u vrednost za mušteriju i u marketninšku priliku" (Tim Brown, Change by Design, 2010).


 


Datum objavljivanja: 27.04.2010.