Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Aukcija Nebeske Pise

U ponedeljak, 1. novembra u 18.30 časova u KC Reks, Jevrejska 16, održaće se predstavljanje dvokanalne video instalacije "Aukcija Nebeske Pise", gost: umetnik i aktivista: Mišel Ševalije, sagovornik: Vladan Jeremić. Razgovor će biti na engleskom jeziku.

 


19:30 javni susret sa osnivačem umetničkog nezavisnog prostora TARGET: AUTONOPOP u Hamburgu, Mišelom Ševalijeom (Michel Chevalier) i razgovor o predstavljenoj video instalaciji i njegovoj/njihovoj praksi u Hamburgu.




Mišel Ševalije je kontraverzna ličnost hamburške umetničke scene. Već 15 godina raskrinkava procese korupcije u sferi savremene umetnosti, tržišta i veze između gradske vlasti, kolekcionara umetnosti, građevinske mafije, advokata i umetnika.




Hamburg je poznat kao grad velikog broja bogataša, a stoga i velikog broja kolekcionara umetnosti koji imaju gotovo presudan značaj u kreiranju lokalne, ali i globalne umetničke scene. Dve relativno sveže tržišne zvezde iznikle iz hamburške scene su Jonatan Meze i Danijel Rihter (Jonathan Meese, Daniel Richter), čiju pojavu u medijima karakterišu gotovo detinjasti umetnički ekcesi supervizirani od strane Falkenberg kolekcije i nekoliko političkih aktera. Mišel Ševalije se upravo u svojoj video instalaciji bavi pitanjima zavisnosti umetnika od ovih sprega moći, dovodeći u pitanje njihov podređeni odnos. Mišel je, stoga, preuzeo zanimljivu anti-tržišnu akciju koja već tri leta uzdrmava lokalne kolekcionarske krugove. Naime, Mišel je otvorio prodavnicu umetničkih radova u kojoj izložene radove mogu kupiti samo one osobe koje imaju manje od 50.000 evra sopstvenog kapitala. Svi radovi koštaju manje od 30 evra, imena umetnika su poznata, a rad se ne sme dalje preprodavati. Ubrzo se ispostavilo da ove radove retko ko od hamburških kolekcionara može da poseduje jer u kupoprodajnom ugovoru koji Mišel nameće, kazna za prevaru prodavca može biti drastična. Ovim činom Mišel dovodi u pitanje mehanizme tržište umetnosti kritikujući neoliberalni kapitalizam u doba krize i poimanje umetnosti kao puke robe.


 


 


Datum objavljivanja: 01.11.2010.