Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Asocijacija APSOLUTNO 1993–2005

APSOLUTNO SADA: SMRT, KONFUZIJA, RASPRODAJA (asocijacija APSOLUTNO 1993–2005), 15. januar –15. februar 2015. Kustoskinje: Inke Arns i Gordana Nikolić
Otvaranje: 15. januar u 19h.


 


Izložba se sastoji od tri čina:

SMRT | DEATH: 15.01–25.01.2015.

KONFUZIJA | CONFUSION: 27.01–4.02.2015.

RASPRODAJA | SALE: 6.02–15.02.2015.



PROGRAM VOĐENJA–PREZENTACIJA UMETNIKA I TEORETIČARA



16. januar u 17h

CHRISTIAN VON BORRIES, dirigent, flautista, kompozitor, producent i reditelj (Berlin, Nemačka)

https://www.youtube.com/watch?v=5LGFoJWMwj8



20. januar u 17h

Umetnički duo DOPLGENGER – Isidora Ilić i Boško Prostran, filmski/video umetnici (Beograd)

http://www.doplgenger.org/



Ostali gosti–vodiči su:

Tim projekta MEDIJSKA ARHEOLOGIJA  – Aleksandra Sekulić, Ivica Đorđević, Jovan Bačkulja (Beograd) http://www.medarh.org/

KRISTIAN LUKIĆ, umetnik i teoretičar digitalne kulture (Bratislava/ Novi Sad, Srbija)

DEJAN SRETENOVIĆ, istoričar umetnosti i kustos (Beograd)

ANA PERAICA, teoretičarka umetnosti i filozofkinja (Split, Hrvatska)

ŠEFIK TATLIĆ, teoretičar političke filozofije, sociologije i dekolonijalne teorije (Zagreb, Hrvatska / Bihać, BiH)



Datumi i satnice ostalih vođenja–prezentacija tokom trajanja izložbe biće naknadno istaknuti.



Produkcija: Muzej savremene umetnosti Vojvodine

Pokrovitelj muzeja: Pokrajinski sekreterijat za kulturu i javno informisanje   

Podrška izložbe: Goethe-Institut Belgrad, Grad Novi Sad, Hartware MedienKunstVerein Dortmund, Halogen



Podrška godišnjeg programa: Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije   



Zahvalnost: Goethe-Institut Belgrad, Muzej savremene

umetnosti, Beograd, Jovan Milinov Toba i Albert Molnár - Halogen, Novi Sad



Radovi asocijacije Apsolutno odabrani za ovu izložbu promišljaju tadašnju sadašnjost države u tranziciji i omogućavaju nam da je posmatramo kao da je pod uveličavajućim staklom. Izložba se sastoji od tri sukcesivne izložbene postavke (ili "poglavlja" ako hoćete) u periodu od mesec dana. Usredsređujući se na teme smrti, konfuzije i rasprodaje, ova izložba naglašava analizu sadašnjosti Savezne Republike Jugoslavije/Srbije koju sprovodi asocijacija Apsolutno, kao i radikalne promene u političkom, društvenom i ekonomskom kontekstu formulisane u njihovim umetničkim radovima tokom protekle dve decenije. Smrt, konfuzija i rasprodaja odvijaju se hronološkim redom u razvoju Jugoslavije/Srbije tokom devedesetih godina prošlog i početkom 21. veka. Očito, ova izložba nije zamišljena kao retrospektiva koja predstavlja sveobuhvatni pregled stvaralaštva asocijacije Apsolutno; umesto toga, njena je namera da istakne najvažnija dela ovog kolektiva koja se bave temama još uvek značajnim za sadašnju situaciju u Srbiji (Arns). Asocijacija Apsolutno nam opisuje iskustvo produženog kraja jedne utopije, jednog sistema i jednog društva. Iz današnje perspektive, njihova pojava na lokalnoj i međunarodnoj sceni devedesetih godina 20. i početkom 21. veka ostavila je jedinstveni konceptualni inventar kao neku vrstu "vodiča za početnike" kroz ekstremne situacije koje proizvodi (hiper)kapitalizam. Disbalans u rekogniciji rada (i pionirske uloge) ovog kolektiva u internacionalnom kontekstu i na lokalnoj sceni, je opravdan razlog da se interveniše u master narative istorije umetnosti i politike vidljivosti i prezentacije (Nikolić).





Asocijacija APSOLUTNO osnovana je 1993. godine u Novom Sadu. Članovi asocijacije su bili Zoran Pantelić, Dragan Rakić (1957-2009), Bojana Petrić i Dragan Miletić (član od 1995. do 2001). Od 1995. godine produkcija asocijacije je potpisivana bez navođenja ličnih imena članova, i kolektiv razvija interdisciplinarni proces rada i medijski pluralizam. Naziv asocijacije – apsolutno- je prilog (a ne imenica), te se često pojavljuje u nazivima radova u igri reči sa namerom da se naglase određena značenja.



Produkcija asocijacije APSOLUTNO proistekla je iz vizuelnih umetnosti, da bi se vremenom proširila na interdisciplinarna istraživanja činjenica iz neposrednog okruženja sa ciljem da se otvore mogućnosti njihovog novog iščitavanja. Ovakav istraživački proces bio je otvorenog karaktera i usmeravan na najrazličitije pojave u okruženju. Projekti su se često realizovali na javnim mestima ili lokacijama posebne namene (npr. brodogradilište, most, groblje, granični prelazi itd.), a u zavisnosti od ideje projekta i u različitim formatima: video, štampani materijali, instalacije, akcije, site specific projekti, audio, web projekti, itd.



Svoju produkciju asocijacija APSOLUTNO je prezentovala na brojnim izložbama, festivalima i simpozijumima u zemlji i inostranstvu, uključujući BITEF 96, Beograd; Kwangju Biennale ‘97, Južna Koreja; OSTrannenie festival, Dessau 1997; 44. Festival kratkog i dokumentarnog filma, Beograd; Transmediale, Berlin 1998; ISEA, Liverpool 1998; Wroclaw New Media Festival 1999; Media Festival Oberhausen 2000; VIPER Media Festival 2000, Basel; „Inside/Outside“ 2000, Varšava; „Hiroshima Art Document 2000“, Hiroshima, Japan; Tribu‘ dell‘arte, 2001, Rim; TELE[VISIONS], 2001, Beč; EVIDENCE, DVC Gallery, San Francisko, CA; Biennale BigTorino 2002, Torino; Evropsko Bijenale Manifesta 4, Frankfurt; De Appel, Amsterdam; Artists Space, Njujork; itd.



U periodu aktivnog rada asocijacije, paralelno je razvijana i kustoska praksa asocijacije APSOLUTNO kroz realizaciju izložbi drugih autora, grupnih izložbi, seminara i radionica. Za svoj rad asocijacija je nagrađivana (Berlin, San Francisko), njihovi radovi se nalaze u zbirkama Muzeja savremenih umetnosti i kolekcijama privatnih kolekcionara.



Umetnička aktivnost kolektiva prestaje 2005. od kada je iskustvo transferisano i integrisano u nove oblike za kreiranje uslova i propitivanje umetničke produkcije i umetničkog organizovanja (Centar_kuda.org, Novi Sad; VacuumPack, Sombor).



www.apsolutno.net


 



Datum objavljivanja: 09.01.2015.