Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Arion Asllani: Boobs Boulevard

U ponedeljak, 2. novembra u 19 časova u Galeriji Remont, na Trgu Republike, otvara se izložba pod nazivom "Boobs Boulevard - Soba za odlivanje", autor, Arion Asllani. Izložba se može pogledati do 13. novembra, 2009. godine.

 


Soba za odlivanje predstavlja fiziči omeđen prostor, u ovom slučaju galerijski prostor, u kome se odvija odlivanje ženskog poprsja na tradicionalni skulptorski način uz pomoć gipsa i vode. Soba će biti otvorena za proces odlivanja sve vreme trajanja termina izložbe u radno vreme galerije. Na taj način gledalac odnosno recipijent dolazi u situaciju da i sam postane deo fizičke postavke u galeriji. Gosti odnosno ženski modeli su ti koji zapravo čine postavku u galerijskom okruženju Sobe za odlivanje.


Na otvaranju Sobe za odlivanje izvešće se postupak odlivanja grudi uživo pred auditorijumom kao javna pozivnica za sve žene modele koje bi se uključile u proces odlivanja, zarad otvaranja Boobs Boulevarda u Beogradu. Naime svi kalupi i otisci koji bi bili izvedeni u Sobi za odlivanje biće sačuvani u banci kalupa koja će biti korišćena za vizuelno kao i idejno rešenje Boobs Boulevarda.


Boobs Boulevard kao svojevrsna subjektivna umetnička paradigma, za predmet svoga interesovanja uzima ženske grudi kao lajt motiv koji se provlači kroz ceo projekat. U središtu je žena, ženski identitet iz čega implicira ženski otisak što vodi do ženskih grudi kao inicijalnog prepoznatljivog žiga materinstva, seksualnosti, fetišizma, erotike, humaniteta, roda, polnosti, požude, ljubavi, altruizma, etike, estetike. Ženske grudi kao simbol privlače pažnju kroz istoriju od prapočetka ljudskog roda do današnjih dana, što se ogleda kroz brojna umetnička dela iz istorije umetnosti. Identitet ljudske vrste se ogleda kroz najrazličitije vidove identifikacije, od mirisa i boje humanog izmeta pa sve do boje humanog glasa odnosno mirisa humanog daha. Kao moderan način humane identifikacije savremenog doba, svedoci smo identifikacije putem otiska prsta svakog pojedinca što predstavlja svojevrsni kuriozitet savremene ere i vremena u kome živimo. Sada mi sami postajemo sopstveni otisak prsta i u isto vreme postajemo relativizujući faktor svoga bivstvovanja i obratno.


Projekat Boobs Boulevard predstavlja mnogo više od instalacije u prostoru. Ono što je krucijalno u samom projektu zapravo jeste njegova socijalna nota. Sam projekat spada u socijalno veoma angažovane projekte, na nivou reklamne kampanje. Sam postupak pronalaženja i ubeđivanja žena predstavlja poseban izazov, gde je rezultat neizvestan do poslednjeg trenutka. Ali upravo u tome leži draž čitavog projekta, u neprekidnoj borbi i trci za otkrivanjem neotkrivenog.


Ono što je mene kao stvaraoca nagnalo na ideju o otvaranju Boobs Boulevarda jeste upravo činjenica o jedinstvenom humanom identitetu u ženskom obliku. A to su grudi. Grudi kao nepromenljiva  konstanta i u isto vreme grudi kao potrošni artefakt. Sada ženski otisak prsta postaje irelevantna identifikaciona kategorija i upravo grudi preuzimaju primat kada je humano ženski identitet u pitanju. Ono što predstavlja otisak prsta sa desne ruke muškarca sada je to otisak sa ženskog torzo-a. Prsti su evoluirali u grudi i upravo u tome leži suštinska razlika u poimanju muškog i ženskog identiteta.


Projekat Boobs Boulevard sastoji se u tome da se na određenoj teritoriji grada, projektuje ulica posvećena ženskim grudima koje predstavljaju moju subjektivnu opsesiju i fascinaciju od najranijih dana. Iz velike ljubavi prema ženskim grudima odlučio sam da im se odužim na najlepši mogući način, projektujući i otvarajući jednu posebnu ulicu odnosno paradni bulevar koja bi nosila njihovo ime i bila bi posvećena upravo tom ženskom identitetu.      

     

 Arion Asllani


 


Arion Asllani (1980) vizuelni umetnik iz Beograda. Fakultet likovnih umetnosti završio u Beogradu 2004.god. Član ULUS- a od 2007god. Do sada pet puta samostalno izlagao i više puta kolektivno. Bavi se angažovanom umetnošću.  Živi i radi u Beogradu.


Portfolio Remont


Datum objavljivanja: 30.10.2009.