Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Aleksandar Kelić: Promocija

U četvrtak 21 . avgusta u 19 časova u Prodajnoj galeriji Beograd, otvara se samostalna izložba radova autora Aleksandra Kelića, pod nazivom, "Promocija". Izložba traje do 8. septembra, 2014. godine.


 


Izložbu Aleksandra (1964)  Kelića Promocija  čini  tridesetak kolor fotografija, video rad i originalni crtež "Melita" slikarke Anđele Mujčić nastao prema fotografiji iz autorkine lične arhive. Zamisao ove postavke  zasnovana je na činjenici da je pomenuti crtež Anđele Mujčić bio u ponudi upravo u Prodajnoj galeriji Beograd, da bi posle izvesnog vremena i komunikacije sa mogućim kupcima, pomenuti crtež kupio autor potonje izložbe. U koncipiranju projekta nametnula se ideja da se crtež promoviše preko celog lanca –  umetnika, kustosa, istoričara umetnosti, ljubitelja umetnosti i "običnih građana", a da se zatim, u završnom ciklusu i novom izložbom on (crtež) plasira kao nova prodajna ponuda po daleko većoj ceni od koje je prvobitno bio kupljen. Na taj način Kelić pokušava da  aktualizuje položaj umetnika u sadašnjem trenutku u našoj sredini. Kroz medij analogne fotografije u boji i zajedno sa potretima aktera u promociji – novoinicirani autor nastoji da crtež vrati u izvorni medij fotografije. Željeni rezultat tako postaje moguća polemika između medija crtež-fotografija, autora Mujčić-Kelić, kao i ona javne sfere, umetnici-komzumenti umetnosti.



                                            

Izložba fotografija "Promocija" Aleksandra Kelića u Prodajnoj galeriji Beograd počinje intimnom, crno-belom fotografijom iz detinjstva mlade slikarke. Autor te fotografije je nepoznat (verovatno blizak član porodice). Na njoj, dve devojčice  radoznalo gledaju u objektiv foto-aparata dok, u mizanscenu, naslucujemo obrise dvorišta. Na osnovu ove fotografije umetnica pravi sliku sa kojom se fotograf Aleksandar Kelic susreće u galeriji i tako otpočinje svoju foto priču.

Osmotrimo pažljivije, posle uvoda, parove izlozenih fotografija. Svaki prikazani motiv ima svoj antipod  sa kojim čini par ili celinu u izloženom nizu. Jednostavne kompozicije dramaturški povezuje pomenuti likovni rad, "glavni lik" koji je prisutan na svakoj fotografiji. Slika je, najpre, u galerijskom prostoru, sa licima koja su s njom u svakodnevnom, neposrednom kontaktu, dok ne dobije novog vlasnika (A.K). Zatim izlazi napolje i započinje svoj život motiva za priču ili novi rad. Menjaju se vremenske prilike i akteri sa kojima dolazi u dodir i uspostavlja kontakt. Na paru fotografija "braća", jedna druga crno- bela fotografija (devojčice sa lutkom),prekida ovaj niz i kao zametak , otvara mogućnost za neku sasvim novu temu. Na dalja putovanja rad mlade slikarke odlazi kao kopija, dajuci samo elementarne informacije o sebi. Slika izlazi iz jednog, da bi usla u novi "ram"…



Dragica Vuković, istoričar umetnosti (iz predgovora katloga)


 



 


Datum objavljivanja: 20.08.2014.