Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Aleksandar Ilić: Stereo ljudi

U četvrtak, 7. aprila u 19.15 časova u Galeriji O3one, Uzun Mirkova 10., otvara se samostalna izloožba fotografija autora, Aleksandra ilića, pod nazivom, "Stereo ljudi". Izložba traje do 20. aprila, 2016. godine.


 


Aleksandar Ilić je rođen u Beogradu 1968. godine, diplomirao je na Fakultetu dramskih umetnosti na odseku za filmsku i TV kameru. Njegovi profesionalni počeci vezani su za rock ‘n’ roll. Snimio je veliki broj muzičkih spotova za poznate domaće grupe. Sarađivao je sa najznačajnijim rediteljima u zemlji i regionu, a kao direktor fotografije, snimio je filmove: Apsolutnih sto, Klopka, Krugovi i Smrdljiva bajka. Za svoj rad, nagrađivan je u zemlji i inostranstvu. Kao docent, predaje na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu.


Izložbom stereo fotografije – Stereo ljudi, on ulazi u prostor Rokenrola, poigrava se odnosom fotografije kao dokumenta specifično uhvaćenog trenutka i iluzije neposrednog prodiranja pogleda u scenu koju prikazuje.



Njegovo pomno praćenje nastupa kultnih beogradskih rok bendova rezultovalo je fotografskim prizorima koji ipak izmiču onim očekivanim i standardizovanim načinima smeštanja muzičkih izvođača u ambijent koncerta ili studija za vežbanje, stvarajući vizuelno veoma bogate slike u kojima se stvara svojevrsni kontrapunkt okružja i scene koja se u njega postavlja.

Koristeći se tehnologijom stereoskopije, koja je bila u upotrebi još pre nego što je Sir Džon Heršel uopšte uveo u jezik termin „fotografija“, Aleksandar Ilić ujedno taj kontrapunkt čini jasnije vidljivim u detaljima, i neutralizuje time što mu dodaje iluzionističku komponentu. Naime, snimljeni analognim aparatom, ovi prizori su otisnuti u nijansama crvene i zeleno-plave boje, u anaglifskoj tehnologiji koja, uz korišćenje naočara sa bojenim filterima (cijan-crveni) stvara stereo sliku.



Poigravajući se sa podrazumevanim afektivnim aspektom pozitivnog konotiranja termina stereo, kao nečeg unapređenog u odnosu na monoskopsko viđenje, on nam sugeriše da se ljudi zahvaćeni predstavljenim prizorima pretvaraju u vizuelno unapređene, „stereo ljude“.


 


 



Datum objavljivanja: 06.04.2016.