Umetnik

J. M.

Prati umetnika

Pretraga

Aleksandar Anđić: Film iznutra

U petak, 13. jula u 20. sati u Galeriji Artget, Kulturnog centra Beograda, otvara se samostalna izložba autora Aleksandra Anđića, pod nazivom, "Film iznutra". Izložba je otvorena do 8. avgusta, 2012. godine.


 


Nastavljajući godišnji program Galerije Artget, čiju okosnicu čine raznovrsne veze između fotografije i filma, izložba Aleksandra Anđića FILM IZNUTRA donosi onaj redak "insajderski" pogled na film. Iako nikada nije bio zvaničan filmski fotograf, i baš zbog toga, Anđića je radoznalost reportera vodila na setove snimanja mnogih domaćih igranih i dokumentarnih filmova na isti onaj način na koji je stizao da zabeleži mnoge događaje i prizore u svetu politike, privrede, kulture, umetnosti i društvenog i privatnog života u najširem smislu. Na snimanjima je uspevao da uhvati "živu materiju" nastanka filma - od instrukcija reditelja i dogovora s glumcima i ekipom do najsitnijih detalja ambijenta, šminke, kostima - sve ono što gledaoci verovatno ne mogu ni pretpostaviti da je prethodilo delu koje u bioskopu (ili drugde) gledaju. Dolazeži iznenada (ali s dozvolom), snimio bih stotine fotografija, napravio gužvu i otišao, kaže autor.



Nitko od portretiranih ne pozira Anđiću; čini se, naprosto i da nisu svjesni njegovog prisustva. Zato i svi na fotografijama odaju čitav spektar pravih, nipošto odglumljenih emocija. Ovaj ciklus nije naturalistički kao što bi se na prvi pogled moglo pomisliti na osnovu pojedinih kadriranja .  Naprotiv, riječ je o dobro promišljenom postupku čiji je cilj da podvuče realističnost i dokumentarnost. Anđić, naime, nije izigravao direktora fotografije - mada je nekoliko puta pokazao što bio uradio da je na tom mjestu - već je zabilježio cjelokupni proces snimanja igranog filma: precizno, jasno i puštajući aktere da sami ispričaju svoju priču onako kako je vide. Mnoge od ovih fotografija Aleksandra Anđića ostaće nam u sježanju čak i onda kad zaboravimo gdje smo ih vidjeli i tko ih je snimio. Možda je to i najveća nagrada kojoj se fotoreporter smije nadati.



Iz teksta Filipa Švarma, Aleksandar Anđić, fotoreporter



 

Taj pogled iznenadnog gosta, koji u film uleti kao autsajder, a onda ga u galerijskoj postavci ponudi kao insajder na filmovima Slobodana Šijana, Gorana Paskaljevića, Miloša Radovića, Gorana Markovića, Borisa Mitića i Dragana Marinkovića sadržina je ove izložbe koju će do 8. avgusta moći da vide ljubitelji i filma i fotografije.



 

Aleksandar Anđić (1973, Beograd) fotografijom započinje profesionalno da se bavi u dnevnom listu Večernje novosti, a potom kao fotoreporter radi i u listovima  Dnevni Telegraf  i Blic. Od 2002. godine prelazi u nedeljnik Vreme, u kome i sada radi. Na Beogradskom letnjem festivalu - BELEF 1996 učestvuje na grupnoj izložbi u Barutani posvećenoj džez-fotografiji, povodom Summertime Jazz Festival-a . Iste godine započinje saradnju sa umetničkim grupama Blindepainters iz Amsterdama (Holandija) i La Scuola di Tovena iz Treviza (Italija) na projektu "De Valigia" (O koferu), a potom i na projektu "EuropARTrain", sa kojim naredne tri godine obilazi Budimpeštu, Beč, Amsterdam, Horn, Delfzar, Antverpen i Krakov. Aleksandar Anđić je učestvovao na brojnim grupnim izložbama: Tanjug foto, Yu Press Photo, Beta Foto, Who is Next? i Dossier Serbien. Samostalnu izložbu Sveprizor imao je u Galeriji Artget Kulturnog centra Beograda 2006. godine.


 



Datum objavljivanja: 12.07.2012.