Umetnik

Bojan Savić (1975)

Prati umetnika

Pretraga

Petar Petrović o Bojanu Saviću

Dobro poznata činjenica da tle nа kome je čovek ponikao, na kome živi i radi oblikuje njegovu narav, odnosno da mu daje boju i izgled, formira duh i određuje pravac u životu, naručito dolazi do izražaja u onom slučaju kada je tom čoveku osnovno životno opredeljenje umetničko stravaralaštvo. Taj isti čovek onda crpi inspiraciju i podsticaje za svoj rad iz sopstvenih ishodišnih korena, iz svog zavičaja, svoje očevine, ili iz vremena detinjstava i mladalaštva. Čak i u slučaju da se otisne u druge i daleke prostore ili da mu život nametne drugačija pravlla, daleka od umetnosti. njegov duh i misao će uprkos tome, vremenom biti uprti ka onom mestu za koje je vezan poreklom i intimnini sećanjem. Zato je razumljivo i ni malo ne iznenađuje kada jedan mladi umetnik svojlm prvim nastupom na izvestan način vraća dug, zapravo daje omaž svojoj očevini i mestu odrastanja. Bojan Savić (1975) je zato odabrao Grocku, mesto svog odrastanja, dečačkih nestasluka, ali vremenu provedenom upijanju le-pote ovog izuzetnog podneblja, smeštenog između Dunava i ostalih, mirisnih voćarskih brežuljaka.



Slike što ih je Војаn Savić priredio za svoje prvo predstavljanje, mogu se uslovno svrstati u dve grupe. Prva je odredena i zasnovana na (nazovimo to) postiimpresioničkom ili ekspresionistickom viđenju stvamosti. Sigurnim crtežom i uravnoteženim hromatskim vrednostima u gradnji klasičnih slikarskih motiva(pejzaža, mrtve prirode, akta i sl.) Savić već na početku stalja do znanja da ima zanat u rukama, odnosno da je na dobrom putu da onaj stepen majstorstva, koji je uslov prelaskasa prirodnog na umetnički stav, usavrši i održava u neprekidnom posmairanju krajolika, Ijudske figure, predmeta iz okruženja ili onoga što želi da slika. Prl tom on pokušava da na momente izađe iz okvira retalisličkog ili impresionističkog koncepta slikanja, što je sasvim razumljivo kada je u pitanju znatiželjan duh mladog čoveka današnjice kakav je Bojan Savić. Uz to, primećuje se da je Savić tokom studija sa uspehom savladao slikarske discipline i stekao sva potrebna znanja predvidena nastavnim programom. Poznavanje i primena slikarskih metoda i materijala u okviru tematskih ciklusa koje obraduje, obećavaju da je mladi Savić na dobrom putu da se podjednako uspešno bavi kako slikarstvom lako i primenjenom umetnošću u oblastima u kojima je stručan-zidno slikarstvo, konzervacija i restauracija predmeta organskog porekla.



Drugi segment Savićevog likovnog svaralaštva mogao bi se okarakterisati kao apstrakltni ekspresionizam, zapravo poetika uznemirenih i vijugavih, isprepletenih linearno kolorističkih sklopova. U njoj Savić traži prostor da razvije svoju misao u umetnosti, odnosno nastoji da avangardnim izletima u još neispitane prostore duha i materije savremene umetnosti, dođe do izrazito ličnog samo svojnog likovnog  jezika. Treba reći da mu u tome prilično pomaže njegova znatiželjna istraživačka priroda koja je istovremeno tzv. inicijalna kapisla što pokreće u njemu složen stvaralački mehanizam. Ideja se uporedo oblikuje i definiše oblikovanjem slikarske materije, pri čemu važnu ulogu u građenju slike ima ritam-ritam pokreta, gestova, kontrasta, linija itd. Kod Savića se vidi da ga trenulno ne zaokupiraju tzv. velike teme, ali da je on nesumnjivo zainteresovan za sudbinu Čoveka današnjice, i još više, za tu ulogu i mesto koju žena zauzima u njegovom životu, te ih zato treba tražiti i u njegovim narednim ostvarenjim.



Nenametljivo i skromno, ali zato pažljivo i sigurno, svojom prvom samostalnom izložbom Savić je krenuo putem koji vodi ka potpunoj celovitosti i autonomnosti likovnog izraza. Da li će па tom trnovitom putu uspetl pre ili kasnije da dođe do zvezda, odnosno da li će uspeli da stvori takva dela koja će biti nova i autentična, ali u isti mah i privlačna i trajna, u ovom trenutku je prerano i teško reći. Ono što možemo reći i na osnovu čega ga možemo pohvaliti, je činjenica da je Bojan Savić za početak dobro odabrao mesto odakle kreće nadalji put koji će, ubeđeni smo, voditi ka sigurnom uspehu.


Datum objavljivanja: