Umetnik

(1957)

Prati umetnika

Pretraga

Autopsia: Ogledalo uništenja

U četvrtak, 11. marta, 2010. godine u 20 časova u Salonu Muzeja savremene umetnosti, Pariska 14. otvara se izložba, "Autopsia: Ogledalo uništenja". Kustos izložbe: Dejan Sretenović. Izložba će trajati do 11. aprila.

 


Autopsia dolazi niotkud. Nema ni mesto porekla ni adresu. Prvi put se oglasila 1980. godine fanzinima Bank Rot i Prose Selavy, njena biografija sve do danas nije napisana, raspoloživi podaci o njoj su oskudni i svedeni na nekoliko tekstova i reprodukcija. Principijelno je nekomunikativna, hermetična i elitistička. Uživa kultni status u uskim krugovima ljubitelja industrijske muzike, odlikuje se respektabilnom diskografijom, održala je svega dva koncerta i to na početku svoje ne-karijere. Svoju vizuelnu produkciju izložila je nekoliko puta (zaključno sa 1987.), a potom je samovoljno prepustila zaboravu. Njena tema je smrt, metod ponavljanje, a govor bezličan. Autopsia je autohtoni i bastardni izdanak nezavisne i intermedijalne supkulturne scene formirane oko panka i novog talasa, ali čiji program i ciljevi sežu dalje od radosti kućne uradi-to-sam produkcije i klupskih svetkovina eruptivne kreativnosti. Slučajno ili ne, nastanak Autopsije koincidira sa epohalnim događajem smrti tvorca socijalističke Jugoslavije, početkom ideološko-institucionalne krize jugoslovenskog sistema kultura-umetnost i sveopšteg osećanja "kraja" i bačenosti u neizvesnost "nultog stanja bivstvovanja" ranog postsocijalizma. Autopsia je, slično Laibach-u (sa kojim deli neka estetska načela i vizuelno-muzičku sinergiju), iskazala istančan sluh za istorijsku pregnantnost trenutka i pred sobom prepoznala otvoren prostor za intervenciju umetnosti u samom tkivu političke ekonomije kulture. Svojim konceptualno produbljenim, teorijski obaveštenim, sadržajno ekskluzivnim i jezički intrigantnim projektima Autopsia se pozicionira u međuprostoru između "visoke" i "niske" kulture, mejnstrima i alternative, namećući se, retroaktivno, kao jedan od najautentičnijih i najbeskompromisnijih umetničkih projekata izniklih na prostoru bivše Jugoslavije. 

(Dejan Sretenović)


Na izložbi će biti predstavljeni izabrani radovi iz vizuelnog opusa Autopsije od 1980. do danas (grafički radovi, knjige i fanzini, eksperimentalni filmovi, kompjuterska umetnost, fotografija, tekstovi) kao i muzička dokumentacija i slušaonica.


Autopsia je depersonalizovana umetnička projekcija koja se bavi muzičkom, likovnom i filmskom produkcijom. Autopsia okuplja autore različitih profesija u realizaciji svojih projekata. Umetnička praksa je započeta u Londonu krajem sedamdesetih godina 20. veka, da bi u osamdesetim bila nastavljena u umetničkim centrima bivše Jugoslavije. Od 1990. godine Autopsia deluje iz Praga. Na početku delovanja Autopsia je objavila desetak MC-a, a u razdoblju nakon 1989., dvadesetak CD-a. Kompozicije Autopsije nalaze se i na brojnim kompilacijama objavljenim kod različitih izdavača širom sveta. Muzičku produkciju prati opsežna vizuelna produkcija koja sadrži originalne grafičke objekte, dizajn flajera, bukleta, CD-a, zatim knjige i filmove, te web-stranicu autopsia.net i njene ogranke "Autopsia TV" i "Illuminating Technologies".


www.autopsia.net

www.illuminating-technologies.com




Artefaktografija

Samostalne izložbe:


Ekonomija smrti, SKC, Beograd, 1985

Alvernija, SKC, Beograd, 1985

Smrt Mašine, Galerija CM, Osijek, 1987


Grupne izložbe:


Grupe u jugoslovenskoj umetnosti osamdesetih, Galerija Meander, Apatin, 1987

Moderna & Postmoderna, SKC, Beograd, 1987

Rubne Posebnosti: Avangardna umetnost ex-Jugoslavije 1914–1989, MSUV, Novi Sad, 2006


Audiografija:  


Oscularum Infame, MC Slovenija, 1986

International Aeterna, MC Slovenija, 1988

The Knife, (12  vinyl EP) Staalplaat - 1989

Death Is the Mother of Beauty, CD Staalplaat, 1990

Palladium, CD Hypnobeat, 1991

Wound, CD Gymnastic Records, 1991

Requiem Pour un Empire, MCD Hypnobeat, 1991

Waldsinfonie: The Silence of the Lamb, MCD Hypnobeat, 1993

The Birth Of The Crystal Power, CD Hypnobeat, 1993

The Knife, CD Staalplaat, (re-issue + two bonus tracks), 1992

White Christmas, MCD Hypnobeat, 1994

Waldsinfonie: The Silence Of the Lamb, CD (complete version) Hypnobeat, 1995

Palladium, CD (re-issue Box Edition) Hyperium Records, 1995

Humanity Is the Devil 1604–1994, CD Hypnobeat, 1995

Secret Christmas History, MCD Hypnobeat, 1995

Prager Kodex, CD (compilation, Autopsia side projects) Discordia, 1995

Mystery Science, CD Hypnobeat, 1996

The Pillow Book (film – Peter Greenaway), CD soundtrack, (“Je suis La Resurrection”, Humanity Is the Devil 1604–1994), Sacem, 1997

In Vivo 1984–1992, CD Vintage Recordings, 1998

The Secret Block For a Secret Person in Ireland, (vinyl EP) Illuminating Technologies, 1999

Colonia, CD Staalplaat, 2002

Le Chant de la Nuit, Multimedia CD ROM, Illuminating Technologies, 2005

Radical Machine /1.0/ (CD single+Tshirt+6 photographs) Illuminating Technologies, 2005

The Berlin Requiem, CD Old Europa Café, 2006

Silently the Wolves are Watching, (7" vinyl) Illuminating Technologies, 2007

Radical Machines Night Landscapes, CD Illuminating Technologies, 2008

Autopsia: Karl Rossmann Fragments, CD Illuminating Technologies, 2008


Videografija:


The Czech Book of the Dead, DVD Illuminating Technologies 2006

Flamme, DVD Illuminating Technologies 2006

Factory Rituals, DVD Illuminating Technologies 2009

Karl Rossmann Fragments, DVD Illuminating Technologies 2010

Autopsia Short Films, DVD Illuminating Technologies 2010


Portfolio Muzej savremene umetnosti u Beogradu


Datum objavljivanja: 04.03.2010.