U četvrtak, 11. marta, 2010. godine u 20 časova u Salonu Muzeja savremene umetnosti, Pariska 14. otvara se izložba, "Autopsia: Ogledalo uništenja". Kustos izložbe: Dejan Sretenović. Izložba će trajati do 11. aprila.
Autopsia dolazi niotkud. Nema ni mesto porekla ni adresu. Prvi put se oglasila 1980. godine fanzinima Bank Rot i Prose Selavy, njena biografija sve do danas nije napisana, raspoloživi podaci o njoj su oskudni i svedeni na nekoliko tekstova i reprodukcija. Principijelno je nekomunikativna, hermetična i elitistička. Uživa kultni status u uskim krugovima ljubitelja industrijske muzike, odlikuje se respektabilnom diskografijom, održala je svega dva koncerta i to na početku svoje ne-karijere. Svoju vizuelnu produkciju izložila je nekoliko puta (zaključno sa 1987.), a potom je samovoljno prepustila zaboravu. Njena tema je smrt, metod ponavljanje, a govor bezličan. Autopsia je autohtoni i bastardni izdanak nezavisne i intermedijalne supkulturne scene formirane oko panka i novog talasa, ali čiji program i ciljevi sežu dalje od radosti kućne uradi-to-sam produkcije i klupskih svetkovina eruptivne kreativnosti. Slučajno ili ne, nastanak Autopsije koincidira sa epohalnim događajem smrti tvorca socijalističke Jugoslavije, početkom ideološko-institucionalne krize jugoslovenskog sistema kultura-umetnost i sveopšteg osećanja "kraja" i bačenosti u neizvesnost "nultog stanja bivstvovanja" ranog postsocijalizma. Autopsia je, slično Laibach-u (sa kojim deli neka estetska načela i vizuelno-muzičku sinergiju), iskazala istančan sluh za istorijsku pregnantnost trenutka i pred sobom prepoznala otvoren prostor za intervenciju umetnosti u samom tkivu političke ekonomije kulture. Svojim konceptualno produbljenim, teorijski obaveštenim, sadržajno ekskluzivnim i jezički intrigantnim projektima Autopsia se pozicionira u međuprostoru između "visoke" i "niske" kulture, mejnstrima i alternative, namećući se, retroaktivno, kao jedan od najautentičnijih i najbeskompromisnijih umetničkih projekata izniklih na prostoru bivše Jugoslavije.
(Dejan Sretenović)
Na izložbi će biti predstavljeni izabrani radovi iz vizuelnog opusa Autopsije od 1980. do danas (grafički radovi, knjige i fanzini, eksperimentalni filmovi, kompjuterska umetnost, fotografija, tekstovi) kao i muzička dokumentacija i slušaonica.
Autopsia je depersonalizovana umetnička projekcija koja se bavi muzičkom, likovnom i filmskom produkcijom. Autopsia okuplja autore različitih profesija u realizaciji svojih projekata. Umetnička praksa je započeta u Londonu krajem sedamdesetih godina 20. veka, da bi u osamdesetim bila nastavljena u umetničkim centrima bivše Jugoslavije. Od 1990. godine Autopsia deluje iz Praga. Na početku delovanja Autopsia je objavila desetak MC-a, a u razdoblju nakon 1989., dvadesetak CD-a. Kompozicije Autopsije nalaze se i na brojnim kompilacijama objavljenim kod različitih izdavača širom sveta. Muzičku produkciju prati opsežna vizuelna produkcija koja sadrži originalne grafičke objekte, dizajn flajera, bukleta, CD-a, zatim knjige i filmove, te web-stranicu autopsia.net i njene ogranke "Autopsia TV" i "Illuminating Technologies".
www.autopsia.net
www.illuminating-technologies.com
Artefaktografija
Samostalne izložbe:
Ekonomija smrti, SKC, Beograd, 1985
Alvernija, SKC, Beograd, 1985
Smrt Mašine, Galerija CM, Osijek, 1987
Grupne izložbe:
Grupe u jugoslovenskoj umetnosti osamdesetih, Galerija Meander, Apatin, 1987
Moderna & Postmoderna, SKC, Beograd, 1987
Rubne Posebnosti: Avangardna umetnost ex-Jugoslavije 1914–1989, MSUV, Novi Sad, 2006
Audiografija:
Oscularum Infame, MC Slovenija, 1986
International Aeterna, MC Slovenija, 1988
The Knife, (12 vinyl EP) Staalplaat - 1989
Death Is the Mother of Beauty, CD Staalplaat, 1990
Palladium, CD Hypnobeat, 1991
Wound, CD Gymnastic Records, 1991
Requiem Pour un Empire, MCD Hypnobeat, 1991
Waldsinfonie: The Silence of the Lamb, MCD Hypnobeat, 1993
The Birth Of The Crystal Power, CD Hypnobeat, 1993
The Knife, CD Staalplaat, (re-issue + two bonus tracks), 1992
White Christmas, MCD Hypnobeat, 1994
Waldsinfonie: The Silence Of the Lamb, CD (complete version) Hypnobeat, 1995
Palladium, CD (re-issue Box Edition) Hyperium Records, 1995
Humanity Is the Devil 1604–1994, CD Hypnobeat, 1995
Secret Christmas History, MCD Hypnobeat, 1995
Prager Kodex, CD (compilation, Autopsia side projects) Discordia, 1995
Mystery Science, CD Hypnobeat, 1996
The Pillow Book (film – Peter Greenaway), CD soundtrack, (“Je suis La Resurrection”, Humanity Is the Devil 1604–1994), Sacem, 1997
In Vivo 1984–1992, CD Vintage Recordings, 1998
The Secret Block For a Secret Person in Ireland, (vinyl EP) Illuminating Technologies, 1999
Colonia, CD Staalplaat, 2002
Le Chant de la Nuit, Multimedia CD ROM, Illuminating Technologies, 2005
Radical Machine /1.0/ (CD single+Tshirt+6 photographs) Illuminating Technologies, 2005
The Berlin Requiem, CD Old Europa Café, 2006
Silently the Wolves are Watching, (7" vinyl) Illuminating Technologies, 2007
Radical Machines Night Landscapes, CD Illuminating Technologies, 2008
Autopsia: Karl Rossmann Fragments, CD Illuminating Technologies, 2008
Videografija:
The Czech Book of the Dead, DVD Illuminating Technologies 2006
Flamme, DVD Illuminating Technologies 2006
Factory Rituals, DVD Illuminating Technologies 2009
Karl Rossmann Fragments, DVD Illuminating Technologies 2010
Autopsia Short Films, DVD Illuminating Technologies 2010
Portfolio Muzej savremene umetnosti u Beogradu